Ο Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και πρώην Πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργος Κοντογιώργης στις 28.5.2020 στην "Φωνή της Ελλάδας" της ΕΡΤ και στον δημοσιογράφο Θανάση Χούπη.
Παρασκευή 29 Μαΐου 2020
Πέμπτη 28 Μαΐου 2020
Κυκλοφορεί ο 3ος τόμος του ελληνικού κοσμοσυστήματος
Ο 3ος τόμος του ελληνικού κοσμοσυστήματος καλύπτει τη σταδιοδρομία της οικουμενικής φάσης του ελληνικού ανθρωποκεντρισμού την περίοδο της βυζαντινής κοσμόπολης. Εξετάζονται στον τόμο αυτόν γιατί η ηγεσία της Ρώμης παρέδωσε τα κλειδιά της ηγεμονίας της οικουμένης στους Έλληνες, πώς εξελίχθηκε στο χρόνο η σχέση του ανθρωποκεντρικού ελληνισμού με τον φεουδαλικό μεσαίωνα και στο σύνολό του το ζήτημα της ταυτότητας του βυζαντινού κόσμου και της σχέσης του με τον προηγούμενο ελληνικό και ρωμαϊκό κόσμο. Θα ακολουθήσουν σύντομα οι δύο επόμενοι τόμοι που αφορούν στην ιδιοσυστασία της βυζαντινής οικουμενικής κοσμόπολης στο κοινωνικοοικονομικό, πολιτειακό, πνευματικό εκκλησιαστικό πεδίο, η σχέση της με την ευρωπαϊκή και αραβική περιφέρεια και εντέλει με τη μετάβαση στο νεότερο κόσμο. Οι τρεις αυτοί τόμοι ολοκληρώνουν με μια σφαιρική αποτίμηση της νεοτερικής "επιστήμης" για την οποία καταλήγει ότι είναι φορτωμένη με πολύ βαρύ ιδεολογικό φορτίο, ελάχιστη γνωστική προσήλωση στις πηγές και ένα εξαιρετικό γνωσιολογικό έλλειμμα.
Σάββατο 23 Μαΐου 2020
Γιώργος Κοντογιώργης, Από την Ελληνική Επανάσταση στον 21ο αιώνα
Από την Ελληνική Επανάσταση
στον 21ο αιώνα
στον 21ο αιώνα
•22 Μαΐ 2020
🔵 Ο
Γιώργος Κοντογιώργης, Ομότιμος Καθηγητής και πρώην Πρύτανης του Παντείου
Πανεπιστημίου, εισηγητής της Κοσμοσυστημικής Γνωσιολογίας, σε μια συνέντευξη
που θα ανοίξει κύκλο συζητήσεων, θα προκαλέσει και θα προβληματίσει . ⭕️ Μία
συναρπαστική στροφή στην Ιστορία Κλίμακας, για την πορεία του Ελληνισμού μέχρι
σήμερα. . Από τον Οικουμενικό Ελληνισμό στο Νεοελληνικό Κράτος. Ποιος
απολογισμός για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση; ⭕️ Πώς θα
ιστορήσουμε τον Ελληνικό κόσμο από την επανάσταση μέχρι σήμερα; Με βάση τα
πεπραγμένα του κράτους ή με βάση τα πεπραγμένα του έθνους; ⭕️ Γιατί συμβαίνει η
διελκυστίνδα αυτή, μοναδική, ίσως, στην Ιστορία των λαών στην Ελληνική
περίπτωση. ⭕️ Γιατί ο Ελλαδικός κόσμος δεν τα βρήκε δύο αιώνες κρατικού βίου με
το παρελθόν του ούτε και με τη νεοτερικότητα; Subscribe on ΚΡΗΤΗ TV: https://goo.gl/qyDHtn #krititvnadeis #antitheseis Μάθετε περισσότερα: https://goo.gl/uxv5rG
Facebook: https://goo.gl/3US22m
Γιώργος Κοντογιώργης, Ομότιμος Καθηγητής και πρώην Πρύτανης του Παντείου
Πανεπιστημίου, εισηγητής της Κοσμοσυστημικής Γνωσιολογίας, σε μια συνέντευξη
που θα ανοίξει κύκλο συζητήσεων, θα προκαλέσει και θα προβληματίσει . ⭕️ Μία
συναρπαστική στροφή στην Ιστορία Κλίμακας, για την πορεία του Ελληνισμού μέχρι
σήμερα. . Από τον Οικουμενικό Ελληνισμό στο Νεοελληνικό Κράτος. Ποιος
απολογισμός για τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση; ⭕️ Πώς θα
ιστορήσουμε τον Ελληνικό κόσμο από την επανάσταση μέχρι σήμερα; Με βάση τα
πεπραγμένα του κράτους ή με βάση τα πεπραγμένα του έθνους; ⭕️ Γιατί συμβαίνει η
διελκυστίνδα αυτή, μοναδική, ίσως, στην Ιστορία των λαών στην Ελληνική
περίπτωση. ⭕️ Γιατί ο Ελλαδικός κόσμος δεν τα βρήκε δύο αιώνες κρατικού βίου με
το παρελθόν του ούτε και με τη νεοτερικότητα; Subscribe on ΚΡΗΤΗ TV: https://goo.gl/qyDHtn #krititvnadeis #antitheseis Μάθετε περισσότερα: https://goo.gl/uxv5rG
Facebook: https://goo.gl/3US22m
Πέμπτη 21 Μαΐου 2020
Γ. Κοντογιώργης, Προσωρινή η συσπείρωση υπό την εξουσία. Προ των πυλών η αμφισβήτηση
Γιώργος Κοντογιώργης,
Προσωρινή η συσπείρωση υπό την εξουσία. Προ των πυλών η αμφισβήτηση
Στο SLpress στις 30.Απριλίου 2020
Δευτέρα 18 Μαΐου 2020
Τομές στην Επικαιρότητα Προσκεκλημένος Γ Κοντογιώργης
Τομές στην Επικαιρότητα
Προσκεκλημένος Γ Κοντογιώργης
Προσκεκλημένος Γ Κοντογιώργης
•17 Μαΐου 2020
Ανάλυση των
σημαντικοτέρων γεγονότων εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής απο τους: ΝΙΚΟ
ΚΑΝΕΛΛΟ, Πρέσβη ε.τ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΑΪΛΑ, υποναύαρχο ε.α. ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ, Πρώην Πρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου
σημαντικοτέρων γεγονότων εξωτερικής και εσωτερικής πολιτικής απο τους: ΝΙΚΟ
ΚΑΝΕΛΛΟ, Πρέσβη ε.τ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΑΪΛΑ, υποναύαρχο ε.α. ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ, Πρώην Πρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου
Πώς η εσωτερική πολιτική πραγματικότητα υπαγορεύει τις εξωτερικές επιλογές της χώρας. Πόσο επίκαιρο είναι το δίλημμα της ιστόρησης του ελληνικού κόσμου από την
επανάσταση έως σήμερα δυνάμει των πεπραγμένων του κράτους ή των πεπραγμένων του έθνους για την κατανόηση της ιδεολογίας και των πολιτικών επιλογών της άρχουσας τάξης στην Ελλάδα. Η επέτειος των εορτασμών ως ευκαιρία για το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών της κομματοκρατίας και της προσαρτηματικής διανόησης με τον ελληνισμό. Οι «Επιτροπές» ως η επιτομή του φασισμού της ενιαίας σκέψης και της βαθιά αντιδραστικής προσέγγισης της ελληνικής κοινωνίας.
επανάσταση έως σήμερα δυνάμει των πεπραγμένων του κράτους ή των πεπραγμένων του έθνους για την κατανόηση της ιδεολογίας και των πολιτικών επιλογών της άρχουσας τάξης στην Ελλάδα. Η επέτειος των εορτασμών ως ευκαιρία για το ξεκαθάρισμα των λογαριασμών της κομματοκρατίας και της προσαρτηματικής διανόησης με τον ελληνισμό. Οι «Επιτροπές» ως η επιτομή του φασισμού της ενιαίας σκέψης και της βαθιά αντιδραστικής προσέγγισης της ελληνικής κοινωνίας.
Κυριακή 17 Μαΐου 2020
Γ. Κοντογιώργης – Μαθήματα από το Βυζάντιο (5/6) - 22.1.2019
Γ. Κοντογιώργης – Μαθήματα από
το Βυζάντιο (5/6) - 22.1.2019
το Βυζάντιο (5/6) - 22.1.2019
•24 Απρ 2020
Το Βυζάντιο
όπως το είδαν οι Βυζαντινοί. Το Βυζάντιο, η Δύση, η Ανατολή και οι νεότεροι
χρόνοι. Το Βυζάντιο, οι Αρχαίοι και εμείς. Η σειρά αυτή των διαλέξεων
πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη (Δεκέμβριο 2018 - Ιανουάριο
2019).
όπως το είδαν οι Βυζαντινοί. Το Βυζάντιο, η Δύση, η Ανατολή και οι νεότεροι
χρόνοι. Το Βυζάντιο, οι Αρχαίοι και εμείς. Η σειρά αυτή των διαλέξεων
πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη (Δεκέμβριο 2018 - Ιανουάριο
2019).
Παρασκευή 15 Μαΐου 2020
Γ. Κοντογιώργης: Ο Καποδίστριας, η Επιτροπή του 1821 και Η Δημοκρατία της «Κοσμόπολης»
Γ. Κοντογιώργης: Ο Καποδίστριας,
η Επιτροπή του 1821 και Η Δημοκρατία της «Κοσμόπολης»
η Επιτροπή του 1821 και Η Δημοκρατία της «Κοσμόπολης»
Ο ομότιμος καθηγητής στο Πάντειο , Γιώργος Κοντογιώργης, αναφερόμενος στο ράδιο 98.4
στην επίθεση που δέχτηκε από μέλη της Επιτροπής για τα 200 χρόνια από την
Ελληνική Επανάσταση του 1821 , ο Ιωάννης Καποδίστριας, ως «δικτάτορας»,
επιχείρησε να περιγράψει την ουσία που κρύβεται πίσω από αυτή την αήθη επίθεση
και που κατά τον ίδιο , επιχειρείται να απομονώσει ως συμβολή του σύγχρονου
ελληνικού κράτους σε αυτά τα 200 χρόνια σε ότι συγκροτεί την Ελλάδα και όχι το
αληθινό νόημα του τι συγκροτούσε ο Ελληνισμός ως Έθνος και ως οικουμενικό
κοσμοσύστημα , γεγονός που τον οδήγησε και στην Επανάσταση του 1821. Όπως είπε
ο Καποδίστριας , ίσως υπήρξε ο τελευταίος Έλληνας ηγέτης που επιχείρησε σε
τρεις άξονες και ως πολιτικός με ορίζοντα μέλλοντος και όχι ως κακέκτυπο
αντιγραφής συστημάτων της Δύσης, να περιγράψει και να θεμελιώσει, ένα αμιγώς
ελληνοκεντρικό και άρα πλανητικής διάστασης δημοκρατικό σύστημα με
αυτό-οργάνωση της κοινωνίας και διαρκή λογοδοσία των πολιτικών του
εκπροσώπων. Έδωσε μάλιστα και ψήγματα αυτής της προωθητικής του άποψης , στο
πως καθιέρωσε το σύστημα της αυτονομίας αυτής των πολιτών στο Σύνταγμα της
Ελβετίας.
στην επίθεση που δέχτηκε από μέλη της Επιτροπής για τα 200 χρόνια από την
Ελληνική Επανάσταση του 1821 , ο Ιωάννης Καποδίστριας, ως «δικτάτορας»,
επιχείρησε να περιγράψει την ουσία που κρύβεται πίσω από αυτή την αήθη επίθεση
και που κατά τον ίδιο , επιχειρείται να απομονώσει ως συμβολή του σύγχρονου
ελληνικού κράτους σε αυτά τα 200 χρόνια σε ότι συγκροτεί την Ελλάδα και όχι το
αληθινό νόημα του τι συγκροτούσε ο Ελληνισμός ως Έθνος και ως οικουμενικό
κοσμοσύστημα , γεγονός που τον οδήγησε και στην Επανάσταση του 1821. Όπως είπε
ο Καποδίστριας , ίσως υπήρξε ο τελευταίος Έλληνας ηγέτης που επιχείρησε σε
τρεις άξονες και ως πολιτικός με ορίζοντα μέλλοντος και όχι ως κακέκτυπο
αντιγραφής συστημάτων της Δύσης, να περιγράψει και να θεμελιώσει, ένα αμιγώς
ελληνοκεντρικό και άρα πλανητικής διάστασης δημοκρατικό σύστημα με
αυτό-οργάνωση της κοινωνίας και διαρκή λογοδοσία των πολιτικών του
εκπροσώπων. Έδωσε μάλιστα και ψήγματα αυτής της προωθητικής του άποψης , στο
πως καθιέρωσε το σύστημα της αυτονομίας αυτής των πολιτών στο Σύνταγμα της
Ελβετίας.
Όπως είπε,
είναι σαφές το τριπλό πλαίσιο αναλύεται επιγραμματικά ως εξής :
είναι σαφές το τριπλό πλαίσιο αναλύεται επιγραμματικά ως εξής :
- Το πρώτο,
ότι ο ελληνικός κόσμος αποτέλεσε όχι μία πολιτειακή κοινωνία αλλά πολλές,
μερικές εκατοντάδες που κάλυψαν την περίμετρο της Μεσογείου και κατά καιρούς σε
βάθος τη ζωτική του ενδοχώρα.
- Το δεύτερο, ότι ως θεμελιώδης κοινωνία επελέγη η πόλις και ότι, συνεπώς, η
πόλις συγκρότησε τον πολιτικό πυρήνα του κράτους στο περιβάλλον του οποίου
αναπτύχθηκε ο κοινωνικός ιστός. Κατά τούτο, στην ελληνική περίπτωση βρισκόμαστε
μπροστά σε ένα εθνοτικό γεγονός συγκροτημένο σε πολλές αυτόνομες πολιτειακά
κοινωνίες, όσες και οι πόλεις-κράτη.
- Το τρίτο, ότι η φύση των ελληνικών κοινωνιών έχει να επιδείξει ένα
καταστατικό διακριτικό πρόσημο, την ανθρωποκεντρική ελευθερία .
Ώστε, για πρώτη φορά στη γνωστή ιστορία της ανθρωπότητας δημιουργείται πλάι στη
δεσποτεία, ένα ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα. Με τον όρο αυτόν εννοεί ένα σύνολο
κοινωνιών που συνέχεται με κοινές ορίζουσες (πχ την ελευθερία) και θεμέλια
(π.χ. τη χρηματιστική οικονομία). Το κοσμοσύστημα αυτό είναι μοναδικό επίσης
και κατά το ότι συγκροτήθηκε στο περιβάλλον μιας συγκεκριμένης εθνοτικής
οντότητας. Αποκαλούμε, επομένως, το ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα μικρής
κλίμακας ελληνικό, διότι ο ελληνισμός το δημιούργησε και το ενσάρκωσε καθόλη
την ιστορική του διαδρομή έως το τέλος του, με τη συγκρότηση ενός κράτους στα
πρότυπα των Βαυαρών και της υποτέλειας . Το γεγονός ότι καθοδόν ενσωματώθηκαν
σ’ αυτό και άλλες εθνοτικές ή ευρύτερες πολιτισμικές οντότητες δεν αναιρεί την
ουσία του πράγματος. Έλληνας εθεωρείτο από κάποια στιγμή ο μετέχων του
ανθρωποκεντρισμού και της παιδείας του.
ότι ο ελληνικός κόσμος αποτέλεσε όχι μία πολιτειακή κοινωνία αλλά πολλές,
μερικές εκατοντάδες που κάλυψαν την περίμετρο της Μεσογείου και κατά καιρούς σε
βάθος τη ζωτική του ενδοχώρα.
- Το δεύτερο, ότι ως θεμελιώδης κοινωνία επελέγη η πόλις και ότι, συνεπώς, η
πόλις συγκρότησε τον πολιτικό πυρήνα του κράτους στο περιβάλλον του οποίου
αναπτύχθηκε ο κοινωνικός ιστός. Κατά τούτο, στην ελληνική περίπτωση βρισκόμαστε
μπροστά σε ένα εθνοτικό γεγονός συγκροτημένο σε πολλές αυτόνομες πολιτειακά
κοινωνίες, όσες και οι πόλεις-κράτη.
- Το τρίτο, ότι η φύση των ελληνικών κοινωνιών έχει να επιδείξει ένα
καταστατικό διακριτικό πρόσημο, την ανθρωποκεντρική ελευθερία .
Ώστε, για πρώτη φορά στη γνωστή ιστορία της ανθρωπότητας δημιουργείται πλάι στη
δεσποτεία, ένα ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα. Με τον όρο αυτόν εννοεί ένα σύνολο
κοινωνιών που συνέχεται με κοινές ορίζουσες (πχ την ελευθερία) και θεμέλια
(π.χ. τη χρηματιστική οικονομία). Το κοσμοσύστημα αυτό είναι μοναδικό επίσης
και κατά το ότι συγκροτήθηκε στο περιβάλλον μιας συγκεκριμένης εθνοτικής
οντότητας. Αποκαλούμε, επομένως, το ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα μικρής
κλίμακας ελληνικό, διότι ο ελληνισμός το δημιούργησε και το ενσάρκωσε καθόλη
την ιστορική του διαδρομή έως το τέλος του, με τη συγκρότηση ενός κράτους στα
πρότυπα των Βαυαρών και της υποτέλειας . Το γεγονός ότι καθοδόν ενσωματώθηκαν
σ’ αυτό και άλλες εθνοτικές ή ευρύτερες πολιτισμικές οντότητες δεν αναιρεί την
ουσία του πράγματος. Έλληνας εθεωρείτο από κάποια στιγμή ο μετέχων του
ανθρωποκεντρισμού και της παιδείας του.
Όσοι θέλουν μια πληρέστερη ενημέρωση για το κράτος της κοσμόπολης που οραματιζόταν ο ελληνισμός της τουρκοκρατίας, για τον Καποδίστρια και τις πολιτειακές του ιδέες καθώς και τι αντιπροσώπευσε ο ελληνισμός αυτός πριν από την επανάσταση μπορούν να περιηγηθούν τα κάτωθι στο ιστολόγιό μου:
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)