Συνέντευξη στους Σταμάτη Μαυροειδή - Μιχάλη Σιάχο, της εφημερίδας "Δρόμος".
Με δομικό στοιχείο στη σκέψη του την αντίληψη ότι η κρίση στην Ελλάδα (μολονότι εντάσσεται στο πλαίσιο της δυτικής κρίσης) έχει πρωτογενή αιτία το ελληνικό κράτος, ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης, κάνει λόγο για τους τρεις πυλώνες της ελληνικής πορείας προς την καταστροφή.
Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ερχόταν κι επανερχόταν, με παραδείγματα κι επιχειρήματα, σε αυτές ακριβώς τις πηγές της κακοδαιμονίας, που είναι κατά τη γνώμη του το πολιτικό σύστημα, η δημόσια διοίκηση και η νομοθεσία. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα βλέπει τη διάρρηξη της σχέσης κοινωνίας και κράτους, που διαπιστώνουμε σήμερα στο δυτικό κόσμο, η οποία όμως «στην Ελλάδα αποτελεί τη σταθερά από τη δεκαετία του 1830». Από μια εξαιρετικά πλούσια και πολύωρη συζήτηση με τον κ. Κοντογιώργη, αναγκαστικά λόγω χώρου μεταφέρουμε τις βασικές του απόψεις για τη δημοκρατία, για την Αριστερά σήμερα, για την αυτονόμηση της οικονομίας από το κράτος και την επανείσοδό της σ’ αυτό με όρους ισχύος. Και κρατάμε στο μυαλό μας την ανάγκη να «απελευθερώσουμε την πολιτική, αποδίδοντάς την στον φυσικό της φορέα, την κοινωνία».
Με δομικό στοιχείο στη σκέψη του την αντίληψη ότι η κρίση στην Ελλάδα (μολονότι εντάσσεται στο πλαίσιο της δυτικής κρίσης) έχει πρωτογενή αιτία το ελληνικό κράτος, ο καθηγητής Γιώργος Κοντογιώργης, κάνει λόγο για τους τρεις πυλώνες της ελληνικής πορείας προς την καταστροφή.
Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ερχόταν κι επανερχόταν, με παραδείγματα κι επιχειρήματα, σε αυτές ακριβώς τις πηγές της κακοδαιμονίας, που είναι κατά τη γνώμη του το πολιτικό σύστημα, η δημόσια διοίκηση και η νομοθεσία. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα βλέπει τη διάρρηξη της σχέσης κοινωνίας και κράτους, που διαπιστώνουμε σήμερα στο δυτικό κόσμο, η οποία όμως «στην Ελλάδα αποτελεί τη σταθερά από τη δεκαετία του 1830». Από μια εξαιρετικά πλούσια και πολύωρη συζήτηση με τον κ. Κοντογιώργη, αναγκαστικά λόγω χώρου μεταφέρουμε τις βασικές του απόψεις για τη δημοκρατία, για την Αριστερά σήμερα, για την αυτονόμηση της οικονομίας από το κράτος και την επανείσοδό της σ’ αυτό με όρους ισχύος. Και κρατάμε στο μυαλό μας την ανάγκη να «απελευθερώσουμε την πολιτική, αποδίδοντάς την στον φυσικό της φορέα, την κοινωνία».