Παρέμβαση του Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου
Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Κοντογιώργη στην εκπομπή "Πρωινό ΑΝΤ1",
στις 22.4.2013.
Η οπισθοδρομική εμμονή των κομμάτων, η εξαίρεση του πολιτικού συστήματος από το
"κράτος δικαίου", η καταβύθιση της χώρας στον καιάδα και η ελευθέρας στη λεηλασία του δημόσιου αγαθού.
|
Τρίτη 23 Απριλίου 2013
Γ.Κοντογιώργης, Η οπισθοδρομική εμμονή των κομμάτων, η εξαίρεση του πολιτικού συστήματος από το "κράτος δικαίου", η καταβύθιση της χώρας στον καιάδα και η ελευθέρας στη λεηλασία του δημόσιου αγαθού.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
Έχετε ήσυχη τη συνείδησή σας κύριε Κοντογιώργη να βάζετε στο ίδιο τσουβάλι όλα τα κόμματα, και ΝΔ, και ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ και όλα ίσα κι όμοια; Να κάνετε τέτοιους συμψηφισμούς; Κυβέρνησαν ποτέ οι αριστεροί; Από πού,από τις εξορίες και τις φυλακές; Δήμιος και θύμα είναι ένα και το αυτό; Λίγη περισσότερη σπουδή δεν θα έβλαπτε. Και η κριτική απαραίτητη.
Όσο για τον συνάδελφό σας κύριο υφυπουργό της Παιδείας, καλύτερα να τον ρωτούσατε τι κάνει σε μια κυβέρνηση δολοφόνων ένας υποτιθέμενος δάσκαλος!
Αν ο πνευματικός κόσμος μασάει τα λόγια του και στρογγυλεύει έτσι το έγκλημα, τι έχουμε να περιμένουμε;
Κρίμα, απογοητεύτηκα από αυτό το απόσπασμα.
Αντι να αναρωτιέσαι γιατί ο Κοντογιώργης δεν έκανε μία συγκεκριμένη ερώτηση σ΄εναν άβουλο πολιτικάντη, θα έπρεπε να αναρωτιέσαι γιατί το ΚΚΕ νομιμοποιεί την κυβέρνηση δολοφόνων με τη παρουσία του στη Βουλή. Θα πρεπε να αναρωτηθείς γιατί το ΚΚΕ δεν επικαλείται το Διεθνές Δίκαιο, όπως έπραξαν Αργεντινη, Ισημερινός, Βενεζουέλα, Βολιβία, Ισλανδία. Θα έπρεπε να αναρωτηθείς γιατί δεν ενημερώνει τον Κόσμο για τα πραγματικά σχέδια της Πλουτοκρατίας. Θα έπρεπε να αναρωτηθείς γιατί δεν ηγείται ενός απελευθερωτικού Μετώπου. Είναι πιό εύκολο να κατηγορείς τον ΄΄Καπιταλισμό΄΄ και την ΄΄πλουτοκρατία΄΄, γιατί τα πρόβατα, οπαδοί που σε ακολουθούν νομίζουν ότι έχεις σταθερές θέσεις. Αναφέρομαι στο ΚΚΕ μόνο γιατί αυτό ήταν που έκανε αντίσταση τότε που ήταν πραγματικά αγνό και πατριωτικό, και δημιούργησε το ΕΑΜ. Τώρα άν εσύ θεωρείς και τον ΣΥΡΙΖΑ αριστερό κόμμα, δεν έχω να σου πω τίποτα άλλο. Απλά καλόν ύπνο.
Oχι κε Κρινοκερασο δεν κυβερνησαν ποτε οι αριστεροι γιατι ακριβως αυτος ηταν ο ρολος τους. Για εμας που λυτρωθηκαμε από τις αυταπατες μας και καταλαβαμε πως και με ποιο τροπο η αριστερα ητοι η βαλβιδα ασφαλειας του συστηματος και ο εξ αρχης καλα καμωμενος δουρειος ιππος της ψευδοδημοκρατιας μας με την κυριαρχη συμβολη της αριστερας, μας εγκλωβισε αυτα τα χρονια στους καναπεδες και στ αδιεξοδα της περιφημης κοινοβουλευτικης δημοκρατιας Για ενας αληθινο γνωστη πολιτειολογο και φυσικα καθηγητη αυτα ειναι γνωστα για ενας ομως μισοτυφλο αδαη και εμμενοντα σ αυτην την ακτασταση πολιτη δεν ειναι δεν θελω να σας συστησω το Λειζερ της μελετης και της γνωσης γιατι μπορει να τυλφωθειτε αγαπητο μου κρινοκερασο Ομως διαβαστε
και μη με ρωτησετε τι θα διαβασετε γιατι θα επιβεβαιωσετε την πλατωνικη αποψη Οι ευυρισκομενοι στη σπηλια δεν θελουν με τιποτα να βγουν στο φως Ενα βιβλιο αιχμηρο θαταν εκεινο του Χαξλευ για την επιστροφη στο Θαυμαστο νεο κοσμο και μετα του Τζον Γκρευ η Μαυρη λειτουργια που ριχνει αρκετη τσιμπλα στους βλεποντες μονο από το αριστερο ματι
ετ μετα εχει διαφορα ωραια συστημικων και μη που βοηθουν τους τυφλους
Η Αριστερά, βιώνοντας ερμητικά το χθες, ποτέ δεν είχε τόσα λίγα να πει για το αύριο.
Το σχόλιό σας για "στρογγυλέματα" μου επιτρέπει να σας συμβουλεύσω να διαβάζετε, δηλαδή να ενημερωθείτε, πριν αποφανθείτε, για κάποιον. Αφού βρεθήκατε στο ιστολόγιό μου συνεχίστε το ψάξιμο, θα σας ωφελήσει. Θα διαπιστώσετε ίσως ότι από το 1985 επισήμαινα το αδιέξοδο και την καταστροφή που οδηγούσαν από κοινού οι πολιτικές δυνάμεις τη χώρα. Η καθεμία από τη δική της αφετηρία.
Πρέπει κάποτε να εθισθούμε στην ιδέα ότι Αριστερός δεν είναι αυτός που εγγράφεται σε ένα κόμμα που δηλώνει Αριστερό ή που νομίζει ο ίδιος ότι είναι Αριστερός. Τώρα, τι είναι αυτό που σας κάνει να πιστεύετε ότι τα παρόντα κόμματα, που δηλώνουν Αριστερά, είναι κιόλας Αριστερά, δεν το γνωρίζω. Εάν είχατε διαβάσει τα έργα μου είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνούσατε ότι το διακύβευμα είναι η πρόοδος όχι η κομματική οπτική του πράγματος.
Προφανώς δεν σας απασχολεί το γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία διαπιστώνει πως δεν υπάρχει εναλλακτική απάντηση της Αριστεράς στην καταστροφή. Ότι μόλις πρόσφατα, στις 21/4, η δημοσκόπηση της ΚΕ έφερε στην επιφάνεια μια εκδοχή της κοινωνίας που δηλώνει πως συνολικά η σημερινή κατάσταση είναι συγκριτικά χειρότερη από εκείνη της εποχής της χούντας. Ελπίζω να μην ανήκετε κι εσείς στην κατηγορία εκείνων που πιστεύουν ότι η κοινωνία φταίει -ότι μάλιστα διακατέχεται από αυταρχικά αντανακλαστικά- και όχι η λογική της ιδιοποίησης του κράτους από το κομματικό κατεστημένο. Σας καλώ να διερωτηθείτε τι έφταιξε που σήμερα στα μάτια της κοινωνίας είναι απολύτως δυσδιάκριτη η διαφορά μεταξύ του συνόλου κομματικού συστήματος και του αυταρχικού καθεστώτος.
Εάν το πρόβλημά σας είναι το ζύγι της ευθύνης ενός εκάστου (προσώπου ή κόμματος), για εμένα αυτή η εκδοχή του πράγματος είναι εντελώς δευτερεύουσα. Το ότι η Αριστερά δεν είχε την ευκαιρία να είναι εξίσου συνυπεύθυνη με τα κόμματα που κυβέρνησαν τη χώρα, δεν την απαλλάσσει καθόλου. Πρώτον διότι όπου βρέθηκε σε θέσεις εξουσίας φέρθηκε πολύ χειρότερα από ότι η όποια εκδοχή της δεξιάς. Παράδειγμα τα πανεπιστήμια. Δεύτερον, διότι σε τίποτε δεν διαφοροποιείται στο ζήτημα του πολιτικού συστήματος από τα κόμματα εξουσίας. Εγκιβωτισμένη στην αυτάρεσκη εντύπωση ότι αυτή μπορεί καλύτερα και είναι ηθικότερη, ουδέποτε έθεσε το ζήτημα της σχέσης μεταξύ κοινωνίας και πολιτικής. Η αντιπροσωπευτική -για να μην πω η δημοκρατική- προσομοίωση του πολιτικού συστήματος, της προκαλεί αλλεργία πρώτου βαθμού. Η κοινωνία των πολιτών προσεγγίζεται ως λάφυρο για να ασκήσει την "καθοδηγητική" της ηγεσία και επιρροή, όχι ως εταίρος της πολιτείας. Τρίτον, στην παρούσα συγκυρία δεν είδα κανένα κόμμα ή έστω παράταξη να διατυπώνει μια διαφορετική πρόταση για την άρση των αιτίων της καταστροφής. Η Αριστερά βρίσκεται στην ίδια πλευρά με την δεξιά, που εννοεί να μεταθέτει το πρόβλημα στους κακούς ξένους. Η διαφορά τους εστιάζεται στον εξωτερικό υπαίτιο: τους καπιταλιστές ή τους τροϊκανούς, τους Γερμανούς ή όποιο άλλο αλλοδαπό δαιμόνιο. Καμία Αριστερά δεν αποδέχεται -θα έλεγα ότι όλες αρνούνται πεισματικά- να αγγίξει το ζήτημα των πυλώνων της διαρκούς καταστροφής του ελληνικού κόσμου, από τη δεκαετία του 1830 έως σήμερα: του πολιτικού συστήματος, της δημόσιας διοίκησης και της νομοθεσίας που οικοδομεί τη διαπλοκή και τη διαφθορά. Η Αριστερά, στο πλαίσιο αυτό, πολέμησε όσο κανείς άλλος τα θεμέλια της κοινωνικής συλλογικότητας για να αποτρέψει την χειραφέτηση και την πολιτική αξίωση της κοινωνίας. Προφανώς δεν έχετε διαπιστώσει ότι από την Αριστερά ξεπήδησαν οι μείζονες θιασώτες της ιδεολογικής διαχείρισης της καταστροφής και της ενοχοποίησης της κοινωνίας για όσα δεινά έχουν συσσωρευτεί στον τόπο (Συνέχεια).
(Συνέχεια) Δεν γνωρίζω εάν διερωτηθήκατε πριν σας απογοητεύσω γιατί η κοινωνία των πολιτών έχει ρίξει στον καιάδα την Αριστερά. Ή μήπως και για την απαξίωση ή, μάλλον, για τις συντηρητικές εμμονές της Αριστεράς φταίει ο καπιταλισμός…. Και για να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο: δεν γνωρίζω ποια είναι για εσάς η Αριστερά. Εάν μέτρο της έννοιας Αριστερά είναι η πρόοδος εγώ δεν διακρίνω να υπάρχει κανένα κόμμα, που δηλώνει Αριστερό, σήμερα, που να εγγράφεται στην πρόοδο.
Εάν λοιπόν η πρόοδος συνδέεται, υποθέτω, με την ελευθερία της κοινωνίας και την ευημερία της, τα στοιχεία αυτά δεν συντρέχουν σε κάποιο "αριστερό" κόμμα. Αριστερά και Δεξιά διαλέγονται υπό το πρίσμα των ιδεών και των θεσμών του 18ου και του 19ου αιώνα, δηλαδή ως τυπικά αναχρονιστικές αν όχι και αντιδραστικές δυνάμεις. Τις ενδιαφέρει να κατέχουν την πολιτεία -την ιδιοκτησία/έλεγχο επί του οικονομικού και πολιτικού συστήματος- και όχι να την αποδώσουν στην ευθύνη της κοινωνίας. Καμία Αριστερά, από αυτές που γνωρίζω, δεν θεωρεί ότι η κοινωνία των πολιτών αποτελεί την αιτία της ύπαρξης του κάθε (οικονομικού και πολιτικού) συστήματος. Την κοινωνία την θέλουν ως διαδηλωτή (ή ως απεργό) στους δρόμους, όχι ως θεσμικό παράγοντα που θα λαμβάνει μέρος στη διαδικασία λήψεως των αποφάσεων.
Σε μια εποχή όμως που θεμελιώδεις συντελεστές, όπως η οικονομία και η επικοινωνία, έχουν μεταβεί στο μέλλον και έχουν ανατρέψει τους συσχετισμούς ανάμεσα στην κοινωνία, το κράτος και την αγορά, η εμμονή στο παρελθόν, σε ότι αφορά τον μοναδικό μοχλό αποκατάστασης της ισορροπίας υπέρ της κοινωνίας, την πολιτεία, δεν νομιμοποιεί κανέναν να δηλώνει προοδευτικός.
Κάποτε, πριν είναι πολύ αργά, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν ωφελεί να μένουμε στο γράμμα των εμμονών μας. Η εναλλαγή στην εξουσία με πρόσημο τις καθεστωτικές δυνάμεις, δεν αποτελεί λύση. Θα έλεγα ότι δεν αποτελεί λύση ούτε η ανάδειξη νέων δυνάμεων, καθώς σε πολύ σύντομο διάστημα θα ενσωματωθούν στη δυναμική του εκφυλισμένου ήδη πολιτειακού συστήματος. Η έξοδος από την κρίση προϋποθέτει την υπέρβασή του, την εκ του μηδενός ανασυγκρότηση του κράτους, με γνώμονα το μέλλον, δηλαδή στη βάση μιας πολιτικής σχέσης που θα εισάγει την κοινωνία, ως αναγκαίο εταίρο, στην πολιτεία. Και σ'αυτό το καταλυτικό για την εποχή μας θέμα, οι δυνάμεις της Αριστεράς συνευρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο με τις άλλες δυνάμεις (της δεξιάς κλπ), απέναντι στην κοινωνία.
Ξαναστοχασθείτε για την αιτία της απογοήτευσής σας. Την Αριστερά δεν την έριξα εγώ στο περιθώριο. Η απουσία της Αριστεράς στοιχειοθετεί την κατεξοχήν επιβαρυντική παράμετρο της σημερινής κρίσης. Το αδιέξοδό της έγκειται στο ότι ουδέποτε στο παρελθόν είχε τόσα λίγα να πει, όσα σήμερα. Και ποτέ άλλοτε δεν είχε βρεθεί τόσο μακριά, θα έλεγα αντιμέτωπη με την κοινωνία των πολιτών.
ορθη επαναληψη
Oχι κε Κρινοκερασο δεν κυβέρνησαν ποτέ οι αριστεροί γιατί ακριβώς αυτός ήταν ο ρόλος τους.
Για εμάς που λυτρωθήκαμε από τις αυταπάτες μας και καταλάβαμε πως και με ποιο τρόπο η αριστερά, ήτοι η βαλβίδα ασφάλειας του συστήματος και ο εξ αρχής καλά καμωμένος δούρειος ίππος της ψευδοδημοκρατιας μας, μας εγκλώβισε αυτά τα χρόνια στους καναπέδες και στ αδιέξοδα της περίφημης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας την οποία πιστά διατήρησε και εξυπηρέτησε δεν υπάρχει κανένα σφάλμα στα λόγια του καθηγητή το αντίθετο μάλιστα.
Για έναν αληθινό γνωστή πολιτειολογο και φυσικά καθηγητή της πολιτικής επιστήμης αυτά είναι γνωστά για έναν όμως μισότυφλο αδαή και εμμένοντα σ αυτήν την κατάσταση πολίτη δεν είναι.
Δεν θέλω να σας συστήσω το Λέιζερ της μελέτης και της γνώσης γιατί μπορεί να τυφλωθείτε αγαπητό μου κρινοκερασο Όμως διαβάστε
και μη με ρωτήσετε τι θα διαβάσετε γιατί θα επιβεβαιώσετε την πλατωνική άποψη Οι ευρισκόμενοι στη σπήλια δεν θέλουν με τίποτα να βγουν στο φως Ένα βιβλίο αιχμηρό θαταν εκείνο του Χαξλευ για την επιστροφή στο Θαυμαστό νέο κόσμο και μετά του Τζον Γκρευ η Μαύρη λειτουργία που ρίχνει αρκετή τσίμπλα στους βλέποντες μονό από το αριστερό μάτι Και μετά έχει διάφορα ωραία συστημένων και μη που βοηθούν τους τυφλούς και κυρίως αυτούς που δεν ξέρουν τι στον άνεμο είναι αυτή η περίφημη αριστερά καραμέλα στις ανθρώπινες κοινωνίες της κτυπημένης από την ασθένεια του Διαφωτισμού Δύσης.
Βεβαία δοκιμάστε να διαβάσετε τα βιβλία του καθηγητή μήπως και απαλλαγείτε ευκολότερα από τον πολιτικό καταρράκτη
Κ.Κοντογιώργη, ευχαριστώ για την εκτενή απάντηση, σε μια εποχή που όλοι έχουμε πολύ σπουδαιότερα πράγματα να κάνουμε από το να απαντάμε σε διαδικτυακά σχόλια.
Μου είναι γνωστή και κατανοητή η θέση σας. Επίσης μια ματιά σε ένα blog που διατηρώ μπορεί να πείσει πως μόνο κριτικά στέκομαι απέναντι σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε γενικά Αριστερά (αυτό και ως απάντηση σε άλλους σχολιαστές).
Σωστά όλα όσα λέτε, όμως κατά τη γνώμη μου, και αυτό επεσήμανα αρχικά, το παρελθόν, δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι που μας φέρνει το παρόν και καθορίζει και το μέλλον. Αυτή εξάλλου είναι και η μέγιστη αξία της Ιστορίας και γι αυτό τη μελετάμε.
Έστω αυτή η όποια αριστερά μας δεν ψήφισε τα μνημόνια και τις συμβάσεις και αν θέλετε, ο κόσμος που την περιβάλλει - και κριτικά - είναι που κυρίως στελεχώνει ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή ως οργάνωση και αντίσταση από τα κάτω, από τη βάση της κοινωνίας, αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι και το ζητούμενο για σας, και όσοι το πολεμάνε βρίσκονται ιδεολογικά απέναντι της. Σε αυτή σας τη διατύπωση λοιπόν "...πολέμησε όσο κανείς άλλος τα θεμέλια της κοινωνικής συλλογικότητας " δεν μπορώ να συμφωνήσω. Εγώ ξέρω πως στη μεταπολεμική Ελλάδα που την κυβέρνησε η ΕΡΕ και ο Καραμανλής και ο Γ. Παπανδρέου, οι αριστεροί που έβγαιναν στους δρόμους να διεκδικήσουν, δολοφονούνταν, σέρνονταν στις φυλακές, βασανίζονταν, στέλνονταν στις εξορίες. Κατόπιν ήταν δύσκολο να βρουν δουλειά γιατί δεν είχαν πιστοποιητικά νομιμοφροσύνης. Αυτά όλα δεν έχουν να κάνουν με κομματικές ηγεσίες, που δεν έχω διάθεση να υπερασπιστώ, αλλά με γνήσιους ρομαντικούς αγωνιστές και ήρωες. Αυτόν τον κόσμο που αγκάλιασε τότε, στις αρχές του αιώνα, το όραμα μιας κοινωνίας ισότητας, χωρίς εξαθλιωμένους από τη μια και παράσιτα από την άλλη, και που είναι οι γονείς και οι παππούδες κάποιων από εμάς, δεν μπορούμε να τον βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι με δοσιλόγους, συνεργάτες των Γερμανών, με χίτες, ταγματασφαλίτες, με μαυραγορίτες που σήμερα είναι οι γονείς και οι παππούδες μεγαλοπαραγόντων, χάρη σε αυτά τα βρώμικα χρήματα που κέρδισαν αφήνοντας παιδάκια να πεθάνουν από την πείνα.
Μη σας κουράσω άλλο, κατά τα άλλα συμφωνώ και σας παρακολουθώ. Αλλά, εάν συσκοτίζουμε την ιστορία, δεν μπορούμε, κατά τη γνώμη μου, να βγούμε σε κανένα ξέφωτο. Εξίσου σπουδαίο είναι φυσικά να αναγνώσουμε το παρόν με διαύγεια.
Όσο γι αυτό: "Προφανώς δεν έχετε διαπιστώσει ότι από την Αριστερά ξεπήδησαν οι μείζονες θιασώτες της ιδεολογικής διαχείρισης της καταστροφής και της ενοχοποίησης της κοινωνίας για όσα δεινά έχουν συσσωρευτεί στον τόπο" δεν είναι έτσι. Από την αριστερά και από οπουδήποτε μπορεί να ξεπήδησαν πρόσωπα που όμως στη συνέχεια εστερνίστηκαν τα ιδεώδη της εκμετάλλευσης του ανθρώπου από άνθρωπο, αυτό που για μένα είναι η δεξιά ιδεολογία, μια ιδεολογία που δεν την ενοχλεί κάποιος που έχει δύναμη να τη χρησιμοποιεί εις βάρος κάποιου πιο αδύναμου.
Στην πράξη κρινόμαστε όλοι φυσικά, και όχι από καμιά ταμπέλα. Αλλά ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Γ. Παπανδρέου και όλη η οικογένεια, ο Μητσοτάκης, με λίγα λόγια τα κεντρικά πολιτικά πρόσωπα της μεταπολεμικής Ελλάδας τι σχέση έχουν με την αριστερή αντίληψη του κόσμου; Σχέση μίσους μόνο. Και σε τι αυτά τα πρόσωπα συνέβαλλαν στο δικό σας όραμα της κοινωνίας των πολιτών;
Εάν αναλογισθείτε ποιοί της διανόησης στεγάζονται σε κόμματα της Αριστεράς σήμερα και τι ρόλο έπαιξαν στη διάρκεια που Πασόκ και ΝΔ ύφαναν τη λεηλασία της χώρας, θα αντιληφθείτε τι εννοώ. Το ίδιο και στο εγχείρημα της ιστορικής αποδόμησης της ταυτοτικής συλλογικότητας της κοινωνίας, που αποτέλεσε το μεγάλο στοίχημα προκειμένου να παρεμποδισθεί η χειραφέτησή της, θα βρείτε πολλά και ενδιαφέροντα. Επειδή όμως αναφέρεσθε και στο απώτερο παρελθόν, σκεφθείτε εάν οι δυνάμεις της Αριστεράς που έσερναν τον κόσμο της στους δρόμους διανοήθηκαν ποτέ να αξιώσουν μια διαφορετική θέση του στην πολιτεία ώστε να μην τον οδηγήσουν στις αλυσιδωτές ήττες. Ερώτηση μια: Γνωρίζετε κάποια δύναμη της Αριστεράς που έστω σήμερα να διακηρύσει την θέσμιση της βούλησης της κοινωνίας, αντί της καθοδήγησής της; Αυτό είναι το ερώτημα της προόδου, που θα μας οδηγήσει στην εξοδο από τον καιάδα. Αυτό είναι επίσης το μέτρο που θα κρίνει το συντηρητικό ή το προοδευτικό πρόσημο μιας πολιτικής δύναμης. Και όχι οι διακηρύξεις της.
N' αναλογισθει;
Ποιος;
Με τι Λογική;
Αυτη που εχει αγκιλωσεις κι εξαρτημενα αντανακλαστικά;
Δεν πιστευω σε θαυματα
Ολα εξηγουνται αυστηρα αιτιοκτατικα.
Κουκια τρωνε κουκια φτηνουν ελεγε ο συνταγματολογος μας στα 1982 οταν μας εξηγησε τι σημαινει κουμπαροξαδελφα στη διαμορφωση της πολιτικης σκεψης και δρασης και και φυσικα δεν ηταν ουτε ο Βαγγελης ουτε ο Αντωνης ηταν ο αλλος
Στο τελευταίο σας ερώτημα θα σας απαντήσω κ. Κοντογιώργη γιατί δεν θέλω να καταχραστώ άλλο το χώρο σας. Ναι, γνωρίζω και αν θέλετε μπορείτε να μάθετε κι εσείς, υπάρχουν τέτοιες δυνάμεις εντός της λεγόμενης αριστεράς αλλά και όχι μόνο εκεί, υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι που το παλεύουν, τη θέσμιση της βούλησης της κοινωνίας και αν θέλετε, αυτό είναι που ελκύει και εμένα στις σκέψεις σας.
Δημοσίευση σχολίου