πως αξιολογειτε τον ινδικο και τον κινεζικο πολιτισμο σε συγκριση με την ελληνικη κοινωνια κυριε Κοντογιωργη;Πολλοι μας προτεινουν τις διδαχες τους ως αξιες ζωης η πολιτικης οργανωσης
Η διαφορά τους ειναι κεφαλαιώδης. Οι μεν ανήκουν στο δεσποτικό κοσμοσύστημα, ο δε στο ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα. Οι μεν, εκπροσωπούν την κρατική δεσποτεία, όπως και ο Αιγυπτιακός και ο περσικός πολιτισμός. Πρόκειται δηλαδή για κοινωνίες χωρίς ελευθερία, πλην των αρχόντων στρωμάτων και ορισμένων θυλάκων στοιχειώδους ανθρωποκεντρισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός αποδίδει κοινωνίες εν ελευθερία, δηλαδή ανθρωποκεντρικές. Η κρατική δεσποτεία αποδίδει την ανώτερη έκφραση του δεσποτικού πολιτισμού. Όμως δεν είναι ανθρωποκεντρικός. Ο ελληνικός πολιτισμός δημιούργησε την τομή, καθώς συγκρότησε για πρώτη φορά στην ιστορία ένα πλήρες ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα, ένα ολοκληρωμένο και αύταρκες σύνολο κοινωνιών εν ελευθερία, του οποίου ανάαλογο αποτελεί ο νεότερος κόσμος. Ο λόγος που προτείνονται συχνά στις μέρες μας οι διδαχές της ασιατικής δεσποτείας, είναι γιατί ο νεότερος κόσμος ως πρωτοανθρωποκεντρικός -που μόλις εξήλθε από τη φεουδαλική/κρατική δεσποτεία (αυτή είναι η απόλυτη μοναρχία, ωστόσο σε μετάβαση)- διατηρεί ακόμη πολλά δεσποτικά κατάλειπα και σε κάθε περίπτωση αισθάνεται ότι δεν τον χωρίζουν πολλά, ακόμη, από το παρελθόν του, το οποίο συγγενεύει με εκείνο των ασιατικών πολιτισμικών παραδειγμάτων.
σε ενα παλαιο σας αρθρο περιγραψατε την αμερικανικη υπερδυναμη με ορους που προκαλουσαν τρομο για την ισχυ που ειχε στα χερια της η αυτοκρατορια.Ισχυουν και σημερα αυτα;
Είτε μιλάμε για την Αμερική είτε για όποια άλλη ισχυρή χώρα το πρόβλημα παραμένει το ίδιο: στις διακρατικές σχέσεις η πολιτική ορίζεται ως δύναμη. Επομένως,θα δράσουν με όρους δύναμης, θα πραξουν παν το δυνατόν για να επιβληθούν στον κόσμο. Δες τε το κείμενό μου για τον πόλεμο και την ειρήνη που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα. Απαντά ακριβώς στο ερώτημά σας
τι γνωμη εχετε κοσμοσυστημικα,για την θρησκεια.Εχετε μιλησει στα κειμενα σας για την παγανιστικη,την χριστιανικη θρησκεια.Σημερα επισης στις μερες μας μιλουν για ανεγερση ισλαμικου τζαμιου στην Ελλαδα εσεις τι λετε;
αν δεν καταλαβατε αναφερομαι σε μια ακομα μεγαλη θρησκεια η οποια οπως φαινεται θα ειναι πιο εντονα παρον στην ελληνικη κοινωνξικη ζωη,αλλα και μια απαντηση επισης για το ρολο της θρησκειας στην ελληνικη κοινωνικη ζωη,απο την αρχαιοτητα.Φαινεται οτι το 2010 ακομα η θρησκεια ακομα παιζει σημαντικο ρολο στην ελληνικη κοινωνικη ζωη που συνεχως διευρυνει την πολυσημια της.π.χ. καποτε ημασταν παγανιστες,μετα χριστιανοι και μετα στο μελλον και μουσουλμανοι.
σε καποιο απο τα κειμενα σας αναφερατε επισης οτι η διαμαχη παγανιστων και χριστιανων αφορουσε την ανθρωποκεντρικη η μη θεαση του θειου.με βαση τη συγχρονη θεολογια γνωριζουμε οτι η ελληνικη προσθηκη ηταν η αθανασια της ψυχης,ενω οι χριστιανοι αντιθετα δεν δεχονταν κατι τετοιο,παρα μονο την ανασταση των νεκρων,ενω σε αντιθεση με τους Ελληνες πιστευαν οπως και οι Ιουδαιοι πριν,οτι η ψυχη ηταν υλικη και θνητη,και σε καθε περιπτωση ποτε ανωτερη με το σωμα,οπως λεει ο Πλατων η ''οι Ελληνες'' οπως λενε οι θεολογοι.οι χριστιανοι θεολογικα δεχονταν δηλαδη οτι και το σωμα και η ψυχη ηταν ισοδυναμα,και ισοδυναμη τυχη επισης ειχαν μετα το θανατο.Αυτη η θεολογικη θεση που εγω διδαχθηκα πως οραται κοσμοσυστημικα;Ειναι αληθης ιστορικα;
Για να γνωρίζω με ποιούς όρους επιχειρηματολογώ θα πρέπει να ξέρω την ηλικία σου -στις πολύ νεαρές δεν είναι προσωπικό δεδομένο!-, δηλαδή τις εμπειρίες σου σε σπουδές και γνώσεις/ ενδιαφέροντα. Μέχρι τώρα, η εντύπωση που μου έδωσες είναι ότι δεν είσαι τόσο μικρή σε ωριμότητα σκέψης...
Βοηθωντας σας περισσοτερο,ζητω να συνοψισω τις ερωτησεις μου καλυτερα.Συγκεκριμενα σας ρωτω αν γνωριζατε πρωτον οτι η αθανασια της ψυχης δεν εχει να κανει με τον χριστιανισμο,που αποδεχεται,οπως και ο Ιουδαισμος,μονο την Ανασταση νεκρων,κι οτι αυτο,η αθανασια,ηταν πλατωνικη προσθηκη στο δογμα.εγω μολις το εμαθα!αναρωτιομουν αν αυτο ηταν ενα στοιχειο ανθρωποκεντρισμου,ελληνικου ανθρωποκεντρισμου,μεσα στην χριστιανικη θρησκεια.Δευτερον μετα απο αυτο,επειδη δεν εχω αρκετα βιβλια σας για την θρησκεια εν γενει,θα ηθελα να μας δειξετε τις διαφορες μεταξυ των 2 αβρααμικων θρησκειων (Ιουδαισμος και Χριστιανισμος,εξαιρωντας το Ισλαμ),με το ελληνικο κοσμοσυστημα και την ανθρωποκεντρικη θεολογια του.Δεν ειμαι αθεη,αλλα οφειλω να ομολογησω οτι με συγκινησε η φραση σας που απεδιδε στον Ελληνισμο-στην διαμαχη του με τον Χριστιανισμο-''την ανθρωποκεντρικη θεαση του θειου και της ζωης'',ζητωντας παραλληλα ευγενικα παλι,την επεξηγηση του.Σπουδαζω Θεολογια
Να μου σημειώσεις ένα μειλ για να σου στείλω κάποια κείμενα που ίσως απαντούν στα ερωτήματά σου. Και τα υπόλοιπα με περαιτέρω επεξηγήσεις,... Εν αναμονή..
Κύριε Κοντογιώργη, γράφω εδώ αυτό το σχόλιο, αν και είναι εντελώς εκτός θέματος. Γνώρισα πρόσφατα ένα μικρό τμήμα του έργου σας ("Ο ελληνισμός ως έθνος-κοσμοσύστημα" και άλλα) και πρέπει να σας πω ότι ήταν μεγάλη ανακούφιση να ξέρω ότι υπάρχουν άτομα που δεν έχουν παραδοθεί άνευ όρων στον "ρου της δεσπόζουσας θεωρίας". Συγχαρητήρια και καλό κουράγιο - που προφανώς διαθέτετε περίσσιο. Διάβασα πρόσφατα το "Στρατηγικό Βάθος" του Αχμέτ Νταβούτογλου. Το έχετε υπόψη σας; Αν ναι, βρίσκετε κι εσείς ότι είναι ένα καλό παράδειγμα "κοσμοσυστημικής" (δεν είμαι βέβαιος ότι έχω αντιληφθεί απολύτως ορθά την έννοια του όρου) θεώρησης του έθνους και (κατόπιν) του κράτους; Μήπως κάποιοι Τούρκοι είναι ελληνικότεροι των Ελλήνων; Καλή πρωτοχρονιά και ό,τι επιθυμείτε.
o ισλαμιστικος ναζισμος του κυριου νταβουτογλου,δεν θα παραγει τιποτα παρα ενα αυταρχικο-ολοκληρωτικο κρατος στην ουσια με μανδυα δημοκρατιας.δεν θα παραγει καμια ελευθερια
Ισαβέλλα, να υποθέσω ότι τη δική σου αντίληψη και κρίση την έχει παραγάγει η χριστιανιστική δημοκρατία, έτσι; Εγώ πάντως έχω την εντύπωση ότι ο κύριος Νταβούτογλου έχει στο μυαλό του ένα αυταρχούμενο-ολοκληρωμένο κράτος, απαραίτητο για την ελευθερία - που τίποτα δεν τη βλάπτει περισσότερο από τα εσωτερικευμένα κλισέ που η ιστορία φύτεψε στην άγνοια και την υποτέλεια.
16 σχόλια:
πως αξιολογειτε τον ινδικο και τον κινεζικο πολιτισμο σε συγκριση με την ελληνικη κοινωνια κυριε Κοντογιωργη;Πολλοι μας προτεινουν τις διδαχες τους ως αξιες ζωης η πολιτικης οργανωσης
Η διαφορά τους ειναι κεφαλαιώδης. Οι μεν ανήκουν στο δεσποτικό κοσμοσύστημα, ο δε στο ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα. Οι μεν, εκπροσωπούν την κρατική δεσποτεία, όπως και ο Αιγυπτιακός και ο περσικός πολιτισμός. Πρόκειται δηλαδή για κοινωνίες χωρίς ελευθερία, πλην των αρχόντων στρωμάτων και ορισμένων θυλάκων στοιχειώδους ανθρωποκεντρισμού. Ο ελληνικός πολιτισμός αποδίδει κοινωνίες εν ελευθερία, δηλαδή ανθρωποκεντρικές. Η κρατική δεσποτεία αποδίδει την ανώτερη έκφραση του δεσποτικού πολιτισμού. Όμως δεν είναι ανθρωποκεντρικός. Ο ελληνικός πολιτισμός δημιούργησε την τομή, καθώς συγκρότησε για πρώτη φορά στην ιστορία ένα πλήρες ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα, ένα ολοκληρωμένο και αύταρκες σύνολο κοινωνιών εν ελευθερία, του οποίου ανάαλογο αποτελεί ο νεότερος κόσμος. Ο λόγος που προτείνονται συχνά στις μέρες μας οι διδαχές της ασιατικής δεσποτείας, είναι γιατί ο νεότερος κόσμος ως πρωτοανθρωποκεντρικός -που μόλις εξήλθε από τη φεουδαλική/κρατική δεσποτεία (αυτή είναι η απόλυτη μοναρχία, ωστόσο σε μετάβαση)- διατηρεί ακόμη πολλά δεσποτικά κατάλειπα και σε κάθε περίπτωση αισθάνεται ότι δεν τον χωρίζουν πολλά, ακόμη, από το παρελθόν του, το οποίο συγγενεύει με εκείνο των ασιατικών πολιτισμικών παραδειγμάτων.
σε ενα παλαιο σας αρθρο περιγραψατε την αμερικανικη υπερδυναμη με ορους που προκαλουσαν τρομο για την ισχυ που ειχε στα χερια της η αυτοκρατορια.Ισχυουν και σημερα αυτα;
Είτε μιλάμε για την Αμερική είτε για όποια άλλη ισχυρή χώρα το πρόβλημα παραμένει το ίδιο: στις διακρατικές σχέσεις η πολιτική ορίζεται ως δύναμη. Επομένως,θα δράσουν με όρους δύναμης, θα πραξουν παν το δυνατόν για να επιβληθούν στον κόσμο. Δες τε το κείμενό μου για τον πόλεμο και την ειρήνη που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα. Απαντά ακριβώς στο ερώτημά σας
τι γνωμη εχετε κοσμοσυστημικα,για την θρησκεια.Εχετε μιλησει στα κειμενα σας για την παγανιστικη,την χριστιανικη θρησκεια.Σημερα επισης στις μερες μας μιλουν για ανεγερση ισλαμικου τζαμιου στην Ελλαδα εσεις τι λετε;
αν δεν καταλαβατε αναφερομαι σε μια ακομα μεγαλη θρησκεια η οποια οπως φαινεται θα ειναι πιο εντονα παρον στην ελληνικη κοινωνξικη ζωη,αλλα και μια απαντηση επισης για το ρολο της θρησκειας στην ελληνικη κοινωνικη ζωη,απο την αρχαιοτητα.Φαινεται οτι το 2010 ακομα η θρησκεια ακομα παιζει σημαντικο ρολο στην ελληνικη κοινωνικη ζωη που συνεχως διευρυνει την πολυσημια της.π.χ. καποτε ημασταν παγανιστες,μετα χριστιανοι και μετα στο μελλον και μουσουλμανοι.
σε καποιο απο τα κειμενα σας αναφερατε επισης οτι η διαμαχη παγανιστων και χριστιανων αφορουσε την ανθρωποκεντρικη η μη θεαση του θειου.με βαση τη συγχρονη θεολογια γνωριζουμε οτι η ελληνικη προσθηκη ηταν η αθανασια της ψυχης,ενω οι χριστιανοι αντιθετα δεν δεχονταν κατι τετοιο,παρα μονο την ανασταση των νεκρων,ενω σε αντιθεση με τους Ελληνες πιστευαν οπως και οι Ιουδαιοι πριν,οτι η ψυχη ηταν υλικη και θνητη,και σε καθε περιπτωση ποτε ανωτερη με το σωμα,οπως λεει ο Πλατων η ''οι Ελληνες'' οπως λενε οι θεολογοι.οι χριστιανοι θεολογικα δεχονταν δηλαδη οτι και το σωμα και η ψυχη ηταν ισοδυναμα,και ισοδυναμη τυχη επισης ειχαν μετα το θανατο.Αυτη η θεολογικη θεση που εγω διδαχθηκα πως οραται κοσμοσυστημικα;Ειναι αληθης ιστορικα;
επειδη τα γραφω λιγο μπερδεμενα-οχι μονο εδω,διοτι ειμαι νεαρη πολυ,θελω να σας ''ξεκαθαρισω'' οτι ενδιαφερομαι,για τις βασικες διαφορες μεταξυ Ελληνισμου και αβρααμικων θρησκειων.
Για να γνωρίζω με ποιούς όρους επιχειρηματολογώ θα πρέπει να ξέρω την ηλικία σου -στις πολύ νεαρές δεν είναι προσωπικό δεδομένο!-, δηλαδή τις εμπειρίες σου σε σπουδές και γνώσεις/ ενδιαφέροντα. Μέχρι τώρα, η εντύπωση που μου έδωσες είναι ότι δεν είσαι τόσο μικρή σε ωριμότητα σκέψης...
ειμαι 21 χρονων
Βοηθωντας σας περισσοτερο,ζητω να συνοψισω τις ερωτησεις μου καλυτερα.Συγκεκριμενα σας ρωτω αν γνωριζατε πρωτον οτι η αθανασια της ψυχης δεν εχει να κανει με τον χριστιανισμο,που αποδεχεται,οπως και ο Ιουδαισμος,μονο την Ανασταση νεκρων,κι οτι αυτο,η αθανασια,ηταν πλατωνικη προσθηκη στο δογμα.εγω μολις το εμαθα!αναρωτιομουν αν αυτο ηταν ενα στοιχειο ανθρωποκεντρισμου,ελληνικου ανθρωποκεντρισμου,μεσα στην χριστιανικη θρησκεια.Δευτερον μετα απο αυτο,επειδη δεν εχω αρκετα βιβλια σας για την θρησκεια εν γενει,θα ηθελα να μας δειξετε τις διαφορες μεταξυ των 2 αβρααμικων θρησκειων (Ιουδαισμος και Χριστιανισμος,εξαιρωντας το Ισλαμ),με το ελληνικο κοσμοσυστημα και την ανθρωποκεντρικη θεολογια του.Δεν ειμαι αθεη,αλλα οφειλω να ομολογησω οτι με συγκινησε η φραση σας που απεδιδε στον Ελληνισμο-στην διαμαχη του με τον Χριστιανισμο-''την ανθρωποκεντρικη θεαση του θειου και της ζωης'',ζητωντας παραλληλα ευγενικα παλι,την επεξηγηση του.Σπουδαζω Θεολογια
Να μου σημειώσεις ένα μειλ για να σου στείλω κάποια κείμενα που ίσως απαντούν στα ερωτήματά σου. Και τα υπόλοιπα με περαιτέρω επεξηγήσεις,...
Εν αναμονή..
isavellascarlet@gmail.com
Κύριε Κοντογιώργη, γράφω εδώ αυτό το σχόλιο, αν και είναι εντελώς εκτός θέματος. Γνώρισα πρόσφατα ένα μικρό τμήμα του έργου σας ("Ο ελληνισμός ως έθνος-κοσμοσύστημα" και άλλα) και πρέπει να σας πω ότι ήταν μεγάλη ανακούφιση να ξέρω ότι υπάρχουν άτομα που δεν έχουν παραδοθεί άνευ όρων στον "ρου της δεσπόζουσας θεωρίας". Συγχαρητήρια και καλό κουράγιο - που προφανώς διαθέτετε περίσσιο. Διάβασα πρόσφατα το "Στρατηγικό Βάθος" του Αχμέτ Νταβούτογλου. Το έχετε υπόψη σας; Αν ναι, βρίσκετε κι εσείς ότι είναι ένα καλό παράδειγμα "κοσμοσυστημικής" (δεν είμαι βέβαιος ότι έχω αντιληφθεί απολύτως ορθά την έννοια του όρου) θεώρησης του έθνους και (κατόπιν) του κράτους; Μήπως κάποιοι Τούρκοι είναι ελληνικότεροι των Ελλήνων; Καλή πρωτοχρονιά και ό,τι επιθυμείτε.
Κώστας Πετράς
o ισλαμιστικος ναζισμος του κυριου νταβουτογλου,δεν θα παραγει τιποτα παρα ενα αυταρχικο-ολοκληρωτικο κρατος στην ουσια με μανδυα δημοκρατιας.δεν θα παραγει καμια ελευθερια
Ισαβέλλα, να υποθέσω ότι τη δική σου αντίληψη και κρίση την έχει παραγάγει η χριστιανιστική δημοκρατία, έτσι; Εγώ πάντως έχω την εντύπωση ότι ο κύριος Νταβούτογλου έχει στο μυαλό του ένα αυταρχούμενο-ολοκληρωμένο κράτος, απαραίτητο για την ελευθερία - που τίποτα δεν τη βλάπτει περισσότερο από τα εσωτερικευμένα κλισέ που η ιστορία φύτεψε στην άγνοια και την υποτέλεια.
Δημοσίευση σχολίου