Τετάρτη, 18 Σεπτεμβρίου 2019

Γιώργος Κοντογιώργης, «Δεν φταίει η Siemens και η Novartis, οι Έλληνες είναι διεφθαρμένος λαός»


Γιώργος Κοντογιώργης, «Δεν φταίει η Siemens και η Novartis, οι Έλληνες είναι διεφθαρμένος λαός»
Γιώργος Κοντογιώργης
17 Σεπτεμβρίου 2019
699

Πριν χρόνια ο Θόδωρος Πάγκαλος είχε δηλώσει στον Σκάι: «Δεν φταίει η Siemens και η Novartis, οι Έλληνες είναι διεφθαρμένος λαός». Εάν εξαναγκάσει κάποιος μια γυναίκα να είναι σε πορνείο και ας υποθέσουμε ότι εκτός από τον χρόνο που είναι εξαναγκασμένη να είναι εκεί, αρχίσει και της αρέσει, ποιος φταίει; Αυτή η δυστυχής που την εξανάγκασε κάποιος ασκώντας βία επάνω της;
Διότι αν όσοι ισχυρίζονται αυτά είχαν διαβάσει έστω και λίγο, όχι τους ολιγογράμματους που δεν αποκρύπτουν της απέχθειά τους προς την κοινωνία, αλλά έστω τους ολιγαρχικούς της αρχαιότητας, τον Πλάτωνα, ή ακόμη τον δημοκρατικό Αριστοτέλη, θα γνώριζαν ότι το πολιτικό σύστημα είναι αυτό που δημιουργεί το ήθος και το έθος της κοινωνίας.
Σήμερα, το πολιτικό σύστημα λέει εμμέσως στον πολίτη ότι για να φτιάξει ένα σπίτι πρέπει να λαδώσει. Του λέει ότι για να φοροδιαφύγει πρέπει να λαδώσει. Του λέει ότι για να διορίσει το παιδί του πρέπει να ζητήσει από τον πολιτικό ρουσφέτι. Ένας υπουργός δεν τιμωρείται πολιτικά εάν βάζει τη γυναίκα του με ξεχωριστή εταιρεία να κάνει δουλειές με το κράτος, τις επιλογές του οποίου ο ίδιος επηρεάζει άμεσα ή συνήθως εμμέσως. Ούτε εάν κάνει κουμπαριές με μεγαλοεπιχειρηματίες και εξασφαλίζει χρήμα για τις προεκλογικές δαπάνες του κι όχι μόνο.
Το πραγματικό ερώτημα, λοιπόν, είναι τι επιλογές έχει η κοινωνία. Το πολιτικό σύστημα διαφθείρει την κοινωνία, τής καλλιεργεί τη διαπλοκή και μετά την κατηγορεί γι’ αυτό που της έκανε. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην κρίση οι δανειστές δεν άγγιξαν ούτε το πολιτικό σύστημα, ούτε τη νομοθεσία που αφήνει περιθώρια για διαπλοκή και διαφθορά.
Διεφθαρμένος λαός κατά την κομματοκρατία
Έτσι, οι πολιτικοί μας συνεχίζουν να εθίζονται στην έννοια της κομματοκρατίας, δηλαδή του ιδιοτελούς συμφέροντος που τους κρατάει στον αφρό. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η επανεκλογή τους, το πως θα αποκτήσουν αξιώματα και βέβαια πώς θα διαχύσουν την ευθύνη, πως θα ενοχοποιήσουν την κοινωνία για να έχουν ελαφρυντικά σε ό,τι διαπράττουν.
Το υφιστάμενο πολιτικό σύστημα πρέπει να εκλείψει. Από την άλλη πλευρά, όμως, έχουμε πρόβλημα με τι θα το αντικαταστήσουμε. Αν αναζητήσουμε ένα νέο σωτήρα, αυτός θα βγει από το ίδιο σύστημα, ή το σύστημα θα τον αφομοιώσει, ή θα τον καταλύσει πολιτικά. Το ερώτημα, λοιπόν, είναι αν μπορεί να αναδειχθεί ένα νέο σχήμα, ένας ηγέτης και μία πολιτική δύναμη, η οποία θα προτείνει και θα εμπνεύσει ένα πρόταγμα μετάβασης σε μια άλλη εποχή. Σε μία εποχή, στην οποία θα αλλάξει ριζικά η θεσμική σχέση μεταξύ κοινωνίας και πολιτικής, έτσι ώστε να αναγκαστούν οι πολιτικοί να πολιτεύονται για χάρη του δημόσιου συμφέροντος.
Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Αν κάποια πολιτική δύναμη επιχειρήσει να το επιβάλει μέσα από τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, τότε κατά πάσα πιθανότητα θα συσπειρωθούν όλοι και θα την ακυρώσουν. Γύρω από το παρόν σύστημα έχουν υφανθεί νοοτροπίες και ισχυρά συμφέροντα που το κάνουν δύσκολο αντίπαλο, αλλά και μη ανατάξιμο. Γι’ αυτό θεωρώ ότι η αλλαγή μπορεί να προκύψει ή από κατάρρευση ή από ανατροπή, υπό τον όρο ότι υπάρχει ένα πρόταγμα, ότι θα ξέρουμε πως θέλουμε να πάμε στο μέλλον και εμείς, όπως πηγαίνουν ήδη κυρίως στη Δύση.
Μας κλωνοποίησαν στο όνομα του “εξευρωπαϊσμού”
Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να συνεκτιμήσουμε όχι μόνο την καταστροφή που έχει υποστεί η Ελλάδα από τα μνημόνια και την εξάρτησή της, αλλά και το γεγονός ότι είμαστε σε έναν επικίνδυνο γεωπολιτικό χώρο. Όπως έχουν διαμορφωθεί οι συσχετισμοί, κινδυνεύουμε να αποτελέσουμε εύκολο θήραμα για την Τουρκία. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα για την Ελλάδα, γιατί δεν μπορείς να λειτουργήσει πολιτικά, έχοντας κατά νου ότι βρίσκεσαι στον Καναδά ή στη Σουηδία που δεν υπάρχουν οι γεωπολιτικές συνθήκες της περιοχής μας.
Πάντως, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν βλέπω να υπάρχει η αναγκαία συνείδηση και γνώση, ούτε καν σε επίπεδο διανοουμένων. Η ελληνική διανόηση είναι κατά κανόνα μηρυκαστική. Δεν διαθέτει αυτονομία σκέψης. Παπαγαλίζει ό,τι τής σερβίρεται από τη Δύση, το οποίο δεν είναι υποχρεωτικά αυτό που έχει ανάγκη η ελληνική κοινωνία. Δεν είναι ούτε καν αυτό που αρχίζει να διαμορφώνεται δειλά στη Δύση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όσες φορές δοκιμάζει κάποιος να υποδείξω μία λύση για κάποιο πρόβλημα, η απάντηση είναι: «έχει γίνει αυτό πουθενά αλλού; Το έχει πει κάποιος άλλος;». Θεωρούν αδιανόητο να παραχθεί πρωτότυπη σκέψη από Έλληνα! Οφείλεις να προτείνεις λύσεις που θα είναι εναρμονισμένες με το πολιτικώς ορθό, δηλαδή με τον δυτικό κανόνα. Γιατί; Το μυστικό βρίσκεται στην εποχή που μάς επέβαλλαν την απολυταρχία και μας κλωνοποίησαν, στο όνομα του “εξευρωπαϊσμού”. Μας δίδαξαν πώς να μην έχουμε αυτοεκτίμηση και αυτονομία σκέψης.

6 σχόλια:

Polyvia Parara είπε...

Παρακαλώ, αλλάξτε τον τίτλο, γιατί είναι σαν να υποστηρίζει ο καθηγητής αυτήν την ρήση που εμπεριέχεται στον τίτλο , ενώ ο ίδιος αφορμαται από αυτήν υποστηρίζοντας το αντίθετο.

Λιζα Νοελ είπε...

Πραγματικα οι διανοούμενοι και αυτοι που μαζικα διαμορφωνουν την κοινή γνώμη, δεν έχουν αυτονομη σκεψη. Δεν είναι αυτόφωτοι. Και για τον λογο αυτο δεν μπορουν να ηγηθουν πνευματικά. Έτσι δινεται η δυνατοτητα σε προσωπα χαμηλής νοημοσυνης να ηγουνται ιππεύοντας στο θράσσος της αγνοιας τους...

tetraktisjx@gmail.com είπε...

Σωστά!

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε Κε Κοντογιώργη

Την απαρχή της λύσης ΟΛΩΝ των προβλημάτων της κοινωνίας την έχετε στοχασθεί και ορίσει ΟΡΘΟΤΑΤΑ εσείς και την έχετε μεταφέρει σε εμάς. Η λύση είναι στην επεξεργασία και κατανόηση στο μυαλό μας, ότι σχεδόν όλες οι ΕΝΝΟΙΕΣ, από την εποχή του διαφωτισμού – ορθότερα την συνέχιση και ενδυνάμωση του σκότους του δυτικού σκοταδισμού – μέχρι και σήμερα, έχουν διαστρεβλωθεί ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ και έχουν καθηλώσει ΘΕΑΜΑΤΙΚΑ την δυνατότητα της ανθρώπινης σκέψης.

Επομένως, πολύ ορθά σεις επισημαίνετε, ότι πρωτίστως πρέπει να γίνει στα μυαλά μας η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ και ακολούθως η εξέλιξη των πραγμάτων θα διαγράψει την πορεία της σολώνειας και μετά εποχής. Σχεδόν όλες οι έννοιες έχουν κακοποιηθεί και διαστρεβλωθεί σε τέτοιο βαθμό που έχουν ακινητοποίησει την δυνατότητα λογικής σκέψης. Όλα στηρίζονται στην βίαιη επιβολή της ενιαίας σκέψης και κυρίως στην, σε βαθμό βιασμού, επιβολή της άποψης ότι η σημερινή εποχή είναι η ανώτερη και τελειότερη εποχή της ανθρωπότητας ΕΝΩ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ακριβώς το ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

Είναι η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ, αναφερόμενοι φυσικά στο θέμα των εννοιών, των αξιών, του πολιτισμού και όχι στο θέμα της τεχνολογίας που όντως έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο, αλλά επειδή Άρχεται και οδηγείται από την Ολιγαρχία κατά το μάλλον ή ήττον δεν εξυπηρετεί το κοινό συμφέρον και είναι πολλές φορές επικίνδυνη για την σύνολη κοινωνία και θα πρέπει οπωσδήποτε να ελεγχθεί από αυτήν. Εν κατακλείδι, το επόμενο βήμα μετά την επανάσταση των εννοιών είναι η θέσπιση της κοινωνίας σε Δήμο και η μετατροπή του πολιτικού συστήματος σε αντιπροσώπευση κατ΄ ελάχιστον, όπως σεις διδάσκετε, οπότε τότε ο Δήμος θα αποφασίσει τι θέλει και τι δεν θέλει. Το θέμα όμως είναι εάν σήμερα και στο άμεσο μέλλον ο ανθρώπινος νους θα έχει την νοητική δυνατότητα να στοχασθεί ΛΟΓΙΚΑ ή θα μεταβληθεί σε άλογο χυλό που θα καθοδηγείται ακούσια από το άρχον παγκοσμίως, ενιαίο, πανομοιότυπο, αδιαίρετο και ομοούσιο πολιτικό σύστημα, το οποίο εξ’ άλλου αυτό ακριβώς επιθυμεί και επεξεργάζεται μανιωδώς.

Με τιμή
Αλέξανδρος Βασιλόπουλος

George Contogeorgis είπε...

Ακριβώς έτσι. Μην αμφιβαλετε όμως η κοινωνία των πολιτών ως θεσμημενη συλλογικότητα δεν παρασύρεται εύκολα. Συλλογάται με γνώμονα το συμφέρον της...

Ανώνυμος είπε...

Σε όλα τα γνωστικά παιδιά συμβαίνει αυτό. Αν δεν έχεις θεωρητική και προπάντων πρακτική και βιωματική γνώση και εμπειρία είσαι άσχετος. Από την στιγμή που η ελληνική κοινωνία αποκόπηκε από την θεωρητική κοινωνική γνώση αλλα κυρίως την πρακτική και βιωματική έπεσε σε κατάσταση πολιτικού λήθαργου. Αυτό συνέβη επειδή οι προτέκτορες και οι παρατρεχάμενοι τους στην Ελλάδα κατάργησαν την δημοκρατία. Από εκεί και πέρα η κοινωνία εξωθήθηκε στην ιδιωτεία που για παρα πολλούς συνεπάγεται και ιδιοτέλεια, όπως γνωρίζουμε δε ενός κακού αρχουμένου χίλια μύρια έπονται. Αυτά που θα κάνουν δυνατά ξανά την Ελλάδα είναι η πραγματική δημοκρατία και η κοινωνικοποιημένη γνώση, γενικότερα δε η κοινωνικοποίηση. Η δημοκρατία και η κοινωνικοποίηση είναι στενά συνυφασμένες έννοιες και δεν πρέπει κανεις να της διαχωρίζει. Η δημοκρατία είναι και κοινωνικοποίηση των κυριων αγαθών που σημαίνει να τα έχουν όλοι. Κοινωνικοποίηση της εργασίας, της υγείας, της νόησης, γνώσης και παιδείας, των ευκαιριών, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, του αναγκαίου πλούτου για να μπορεί να επιτύχει ο καθένας μας το ΖΗΝ ΚΑΙ ΕΥ ΖΗΝ μια που ο ελληνικός πολιτισμός είναι ο ανθρωποκεντρικός πολιτισμός