Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

"Πού τοποθετείστε κύριε Κοντογιώργη στο πολιτικό φάσμα 'Δεξιά -Αριστερά';".... "Δεν τοποθετούμαι, κύριοι, στο παρελθόν, διδάσκω την πρόοδο, ανήκω στο μέλλον"




https://ci6.googleusercontent.com/proxy/sLufs7TPwKbyUX9q9So9x8LL3Nx5u83gAEUoyjpjNrH1g3r-En0g_ew3NrDC6wyLt2BxR3ttR3rUrFYGoMIudQGjhFfbfIMk=s0-d-e1-ft#https://i.ytimg.com/i/N6qoMyGfm_tslCfowCIMbA/1.jpg



Συνέντευξη του καθηγητή πολιτικής επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Κοντογιώργη, στις 14.5.2015 στην εκπομπή του SBC Business Channel “Πολιτικοί & Οικονομία” και στο δημοσιογράφο Βασίλη Ταλαμάγκα. 

"Πού τοποθετείστε κύριε Κοντογιώργη στο πολιτικό φάσμα 'Δεξιά -Αριστερά';".... "Δεν τοποθετούμαι, κύριοι, στο παρελθόν, διδάσκω την πρόοδο, ανήκω στο μέλλον". Ολόκληρο το πολιτικό φάσμα, από τον φιλελευθερισμό έως τον σοσιαλισμό, από τη Δεξιά έως την Αριστερά, αποτελεί υποπροϊόν της μετάβασης από τη δεσποτεία στον ανθρωποκεντρισμό, που ιδεολογικά και πολιτικά δομήθηκε τον 18ο βασικά αιώνα. Οι ιδεολογίες αυτές, το αξιακό και θεσμικό τους πρόταγμα, έχει προ πολλού ξεπερασθεί, έχει περιέλθει στο οστεοφυλάκιο της ιστορίας. Και αυτό διότι ο κόσμος σήμερα, έχει ολοκληρώσει την φάση της μετάβασης αυτής και έχει εισέλθει σε μια νέα περίοδο, η οποία για να λειτουργήσει ισόρροπα υπέρ και της κοινωνίας, οφείλει να δημιουργήσει ένα νέο αξιακό, θεσμικό και, γενικότερα, πραγματολογικό περιβάλλον, που θα μεταβάλει τον πολίτη, από ιδιώτη, σε εταίρο του οικονομικού και, ιδίως, του πολιτικού συστήματος. Η εμμονή, επομένως, στις αξίες και στο σύστημα του Διαφωτισμού, ουσιαστικά στις προτεραιότητες του 18ου αιώνα, δεν αποτελεί απλώς συντηρητική επιλογή. Είναι βαθιά αντιδραστική. Διότι δεν επιδιώκει την έστω συγκράτηση της εξέλιξης σε ένα πλαίσιο που θα διατηρεί το ουσιώδες των προνομίων των οικονομικών και πολιτικών ελίτ. Θέλει να κρατήσει την κοινωνία εγκιβωτισμένη στις αξίες και τους θεσμούς ενός σκοτεινού παρελθόντος, μιας απολυταρχίας, που μεθαρμοσμένη σήμερα σε εκλόγιμη μοναρχία με αυστηρή ολιγαρχική θεμελίωση, προκειμένου να διευρύνουν το πεδίο των προνομίων τους στη νομή του δημοσίου αγαθού και να μετακυλύουν σ'αυτήν τα βάρη, με ορίζοντα την εξαθλίωση. Γι αυτό και υποστηρίζω, μετά λόγου γνώσεως, ότι η πρόοδος τον 21ο αιώνα συνδέεται με μια επανάσταση στο πεδίο των εννοιών και, περαιτέρω, με την αντιπροσωπευτική μεθάρμοση της πολιτείας, έτσι ώστε το μεν πολιτικό σύστημα να αποσπασθεί, τουλάχιστον εν μέρει, από το κράτος και να αποδοθεί στον φυσικό του ιδιοκτήτη, την κοινωνία των πολιτών, η δε τελευταία να χειραφετηθεί και να γίνει η ίδια συντελεστής της πολιτικής διαδικασίας. Μόνο με την μετάβαση στην αντιπροσωπευτική πολιτεία, η κοινωνία των πολιτών θα γίνει εντολέας -από κατηχούμενο υποζύγιο που την θέλουν οι διακινητές του συστήματος του Διαφωτισμού-, θα εισαγάγει δηλαδή την βούλησή της και, συνακόλουθα, το συμφέρον της, στους σκοπούς της πολιτικής. Για να γίνει κατανοητό το ανθρωποκεντρικό αβαθές της εποχής της νεοτερικότητας και, στο πλαίσιο αυτό, η αντιδραστική περιχαράκωση του συνόλου του πολιτικού φάσματος σήμερα, αρκεί να αναλογισθούμε ότι η σήμανση της προόδου στο μέλλον του 21ου αιώνα, έχει το αντίστοιχό της στη μετάβαση στην σολώνεια εποχή του ελληνικού ιστορικού παραδείγματος. Όταν ο μεγάλος αυτός πολιτικός εγκατέστησε την κοινωνία των πολιτών στην πολιτεία ως εντολέα, για να αντισταθμίσει την δύναμη της ολιγαρχίας της (νομισματικής) οικονομίας στα πολιτικά πράγματα της εποχής.     

1 σχόλιο:

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Είναι παράλογο να μιλάει κάνεις για "πρώτη φορά Αριστερά" όταν αυτοί οι κύριοι επί δεκαετίες αποτελούσαν ένα λόμπυ που με όχημα την ιδεολογία της ευρωπαϊκής αριστεράς και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κινιόταν εντός, εκτός και επί ταυτά της εκάστοστε εξουσίας και καταλάμβανε καλοπληρωμένες δημόσιες θέσεις. Για αυτό, ακόμα και σήμερα, οι δυνάμεις τους μέσα στον λαό είναι ανύπαρκτες, η μόνη σχέση που έχουν με τον λαό είναι η ψήφος απελπισίας που πήραν.
Ο Σύριζα ως κυβέρνηση από την μια προωθεί την ατζέντα που είχε ως κόμμα του 3% και από την άλλη, σε όλα τα μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν την πλειοψηφία του κόσμου εμφανίζεται διστακτικός και συμπλεγματικός , οποιοδήποτε σοβαρό δεξιό κόμμα της Ευρώπης αν ήταν στη θέση του Σύριζα θα είχε κάνει πολύ περισσότερα, με αριστερό, κοινωνικό πρόσημο, πράγματα. Επιπλέον, επειδή δεν είναι οι σκλάβοι που δεν έχουν να χάσουν τίποτα άλλο εκτός από τις αλυσίδες τους, κάθε άλλο, την οποιαδήποτε αναγκαία αλλαγή και απόφαση την θεωρούν ως κίνδυνο για τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα. Κατά κάποιο τρόπο είναι οι "φιλήσυχοι νοικοκυραίοι" της αριστεράς στην εξουσία, είναι αυτό δηλαδή για το οποίο χλευάζαν τους δεξιούς.