Σελίδες
Σάββατο 28 Απριλίου 2012
Ανοιχτή επιστολή προς τους συμπολίτες μας
Παρασκευή 27 Απριλίου 2012
Γ.Κοντογιώργης, Πρόταση για την υπέρβαση της κρίσης
Δημοσιεύτηκε στις 26 Απρ 2012 από LoMak62
Πέμπτη 19 Απριλίου 2012
Γ. Κοντογιώργης - Τι κρίνεται στις εκλογές - 14.4.2012
Πηγή LoMak
Τετάρτη 18 Απριλίου 2012
Entretien avec Mr G.Contogeorgis Avril 2009 /// Projet -DEEP'IN ATHENZ-
Cet entretien à comme toile de fond les soulèvements populaires ayant eu cours dans la capitale Grecque en Décembre 2008. En Avril 2009 je décide d' y retourner; c' était l' occasion d' aller chercher des réponses aux mystères que ce pays et sa population avaient provoqué en mon fort intérieur deux ans auparavant. Cette vaste gronde d'un mois faisait suite à la mort du jeune Alexis Grigoropoulos tué par balles lors d 'un contrôle de police dans le quartier "autonome" d'Exarchia (plein centre d'Athènes), durant la soirée du 6 Décembre 2008.
Entre autres relevés ( photos, dessins, vidéos... ), j' ai pû rencontré Mr George Contogeorgis, universitaire, politologue et homme politique grec.
" [...] Son principal centre d'intérêt est la notion de citoyenneté. Dans ses réflexions, il cherche à replacer le citoyen au cœur de la Cité, à la place occupée par l'État, par l'utilisation de la théorie cosmosystémique en sciences sociales. [...] " cf. art. wikipédia : fr.wikipedia.org/wiki/Georges_Contogeorgis.
Le cadre du questionnement que j' ai soumis à Mr Contogeorgis était le suivant: Quels ont été les enjeux de sa génération face à la mienne? Je lui ai demandé par le biais de ce soulèvement de comparer les moeurs de la société Grecque par rapport à la société Française dans la manière de vivre la Démocratie et la Politique.
...
Y. Martinot alias GULIVER
Entretien avec Mr G.Contogeorgis Avril 2009 /// Projet -DEEP'IN ATHENZ-Παρασκευή 13 Απριλίου 2012
Γ. Κοντογιώργης - Η φύση της πολιτικής Ευρώπης - 29.3.2012
Πηγή LoMak
Δευτέρα 9 Απριλίου 2012
Γ.Κοντογιώργης, Το ψευδές δίλημμα των εκλογών
Ο Γιώργος Κοντογιώργης απαντά στα ερωτήματα της εκπομπής Επί του Πιεστηρίου του Kontra Channel, της 4.4.2012, για το διακύβευμα της κοινωνικής αλληλεγγύης, για τις αντιδραστικές δυσμορφίες του πολιτικού συστήματος και το ψευδές δίλημμα των εκλογών. Οι εκλογές δεν θα δώσουν στην κομματοκρατία λαϊκή νομιμοποίηση. Αντιθέτως, θα απονομιμοποιήσουν ακόμη περισσότερο τα σαθρά θεμέλια του πολιτικού συστήματος. Η χώρα χρειάζεται ένα μνημόνιο εναντίον του δυναστικού κράτους και όχι κατά της κοινωνίας και οικονομίας.
Γιώργος Κοντογιώργης: Ο Eλληνισμός και ο κόσμος σήμερα, Συνέντευξη στο Culturenow, Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012
Πέμπτη 5 Απριλίου 2012
Μια ερμηνεία του ελληνικού αδιεξόδου. Το ιστορικό βάθος της κρίσης
Τετάρτη 4 Απριλίου 2012
Ο Γ. Κοντογιώργης στο Πρωινό του Αντέννα, 4.4.2012
Πηγή LoMak
"Ψηφίζουν νόμους γα να αποποιηθούν τις ευθύνες τους. Η φοροδιαφυγή ως σκόπιμη πράξη. Αντί να αυτοκτονούν οι φορείς της καταστροφής, αυτοκτονούν τα θύματά τους"
Τρίτη 3 Απριλίου 2012
Γ. Κοντογιώργης - Το έθνος ως ελευθερία - 16.2.2012
Πηγή LoMak
[Ολόκληρη η συζήτηση έχει αναρτηθεί στο Αντίφωνο] More
Κυριακή 1 Απριλίου 2012
Ολιγαρχικές συμμορίες. Tου Γιώργου Κοντογιώργη 06:03, 26 Μαρ 2012 | www.tvxs.gr/node/89107
Επειδή λοιπόν, το πολιτικό σύστημα έχει κατακτηθεί από το κομματικό σύστημα, το οποίο έχει τοποθετηθεί στη θέση του πολιτικού συστήματος, το κόμμα αντί να λειτουργεί ως διαμεσολαβητής της κοινωνίας και αυτού, μετέβαλε το κράτος από θεσμό στην υπηρεσία της κοινωνίας και του έθνους, σε δυνάστης επί της κοινωνίας. Με δύο λόγια, το κομματικό κατεστημένο χρησιμοποιεί το κράτος για να ιδιοποιείται το δημόσιο αγαθό, όπως και οι πέριξ αυτού ομάδες συμφερόντων που υφαίνει και, κυριολεκτικά, για να λεηλατείται η κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό, οι δημόσιες πολιτικές, ενώ θα έπρεπε να αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση του κοινωνικού συμφέροντος, μεταβάλλονται σε προσωπικές πολιτικές. Δηλαδή, είτε πολιτικές εξυπηρέτησης των μελών του "κομματικού σωλήνα", είτε των ομάδων που υφαίνουν τα συμφέροντά τους γύρω από την εξουσία και το κράτος, είτε επιμέρους ομάδων της κοινωνίας, για να τις προσκυρώσουν στο άρμα τους.
Συγχρόνως, οι πολιτικές δυνάμεις για να αποκτούν νομιμοποίηση, στοχεύουν και καταφέρνουν την διάλυση του κοινωνικού ιστού της κοινωνίας, διαχειριζόμενες την πολιτική εξουσία με όρους ατομικότητας. Δηλαδή, απευθύνονται στα μέλη ή στις ομάδες της κοινωνίας χωριστά, και όχι στην κοινωνική συλλογικότητα.
Προσπαθώ λοιπόν, να δώσω την ερμηνεία του ελληνικού αυτού φαινομένου. Να εξηγήσω, γιατί στην Ελλάδα και όχι αλλού στην Ευρώπη, μεταλλάχθηκε σε πελατειακό σύστημα με όχημα την κομματοκρατία. Οι νεοτερικοί στοχαστές θεωρούν ότι το πελατειακό σύστημα αποτελεί παρέκκλιση από τον κανόνα, δηλαδή από τις κοινωνικές και πολιτικές σχέσεις, που θα έπρεπε να βασίζονται στην ταξική πάλη, όπως λέγεται.
Εδώ λοιπόν, συμβαίνει το αντίθετο. Δηλαδή, το πελατειακό σύστημα δεν είναι η εξαίρεση στην πολιτική συμπεριφορά, αλλά ο κανόνας, το σύστημα το ίδιο. Χαρακτηρίζει τον τρόπο που συγκροτείται η σχέση μεταξύ κοινωνίας και πολιτικής.
Η πολιτική δεν συναντιέται με την κοινωνία ως ολότητα, αλλά με επιμέρους ομάδες ή και άτομα με σκοπό αμοιβαίες εξυπηρετήσεις, εις βάρος του συνόλου.