Σελίδες

Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Ο Γ.Κοντογιώργης παρουσιάζει το βιβλίο του Η Συριζαία Αριστερά ως Νέα Δεξιά, στον Ιανό, στις 11 Απριλίου, ώρα 6μμμ



Οι εκδόσεις Πατάκη παρουσιάζουν το βιβλίο του Γιώργου Κοντογιώργη με τίτλο Η Συριζαία Αριστερά ως Νέα Δεξιά. Το συντηρητικό ιδιώνυμο της Αριστεράς, στον Ιανό (Σταδίου 24) στις 11 Απριλίου 2016, ώρα 18:00.
 https://www.ianos.gr/events/giorgos-kontogiorgis-sirizea-aristera-vw-nea-dexia-kai-kafenes-tou-maximou-ekd.html
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Στο τέταρτο κατά σειρά βιβλίο πολιτικής παρέμβασης του Γιώργου Κοντογιώργη για την ελληνική και τη διεθνή κρίση, η Αριστερά, με προέχουσα την άρχουσα Συριζαία Αριστερά, κατέχει τη θέση του πρωταγωνιστή. Στις σελίδες του ο συγγραφέας εξετάζει την πορεία της εν γένει Αριστεράς προς τη συντήρηση, στην έξοδό της από την ίδια την ιστορία και την αποξένωσή της από την πρόοδο. Συγκλονίζει η διαπίστωση ότι Δεξιά και Αριστερά αποτελούν απλώς δύο διαφορετικούς δρόμους στη διαδικασία της μετάβασης περιοχών του κόσμου της «νεωτερικότητας» από τη δεσποτεία στον ανθρωποκεντρισμό. Στο πλαίσιο αυτό, ο συγγραφέας ανιχνεύει επίσης την απόσταση της ιθαγενούς Αριστεράς από την ιδιοσυστασία και το προοδευτικό πρόσημο του ελληνισμού και προφανώς από τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας.
Άλλα βιβλία του συγγραφέα σχετικά με την κρίση και το ελληνικό πρόβλημα:
(α) Οι Ολιγάρχες, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα, 2014
(β) Κομματοκρατία και δυναστικό κράτος, Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα, 2012
(γ) 12/2008. Οι νέοι, η ελευθερία και το κράτος, Εκδόσεις Ιανός, Αθήνα, 2009
(δ) Περί έθνους και ελληνικής συνέχειας, Εκδόσεις Ιανός, Αθήνα, 2011
(ε) Ελληνικότητα και διανόηση (από κοινού με τον Μίκη Θεοδωράκη), Εκδόσεις Ιανός, Αθήνα, 2007
(ζ) Έθνος και "εκσυγχρονιστική" νεοτερικότητα, Εναλλακτικές Εκδόσεις, Αθήνα, 2006   

5 σχόλια:

  1. Κύριε Κοντογιώργη, έχετε μήπως υπόψιν σας το βιβλίο “Democratic Extremism in Theory and Practice: All Power to the People” του Paul Lucardie (βλ. http://www.amazon.com/Democratic-Extremism-Theory-Practice-Democracy/dp/0415603129) ; Εαν ναι, μπορείτε να μας πείτε πόσες και ποιες απο τις “θεωρίες” που περιγράφονται, θεωρείτε ως “αμεσοδημοκρατικά φληναφήματα” και ποιες σοβαρές και αξιόλογες ; Υπάρχει κάποια ίσως που να ομοιάζει, να συντονίζεται, να συνδυάζεται και σε ποιόν βαθμό με την δική σας θεωρία/ κοινωνική γνωσιολογία;
    INT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Συριζαία Αριστερά ως Νέα Δεξιά!!!
    Η Συριζαία Αριστερά ως η χειρότερη εκδοχή της κομματοκρατίας!!!
    Με την ευχή το βιβλίο σας να παράξει έναν γόνιμο διάλογο και να ταρακουνήσει τους "προοδευτικούς" τζιχαντιστές της ελληνικής διανόησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως πρέπει να σας αντιστρέψω το ερώτημα και να σας ερωτήσω εάν έχετε υπόψη τα έργα μου: «Η δημοκρατία ως ελευθερία» ή «το ελληνικό κοσμοσύστημα» ή το «πολίτης και πόλις», μεταξύ των άλλων; Θα σας βοηθούσαν να πληροφορηθείτε αυτό που ερωτάτε, όπως οφείλατε ήδη να έχετε πράξει, και κυρίως να μην προστρέχετε όπου δη για να μηρυκάζετε στη συνέχεια τα "αμεσοδημοκρατικά φληναφήματα" που σας σερβίρουν ως γνώση. Εάν αντί της γνώσης, σας ενδιαφέρει να διακινείτε τις μοναρχο/ολιγαρχικές απόψεις σας, δεν χρειάζεται να απευθύνεστε σε εμένα. Προσπεράστε με και πορευθείτε με τους συντρόφους σας εν ειρήνη, αρκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κύριε Κοντογιώργη αιφνιδιάστηκα από την απάντησή σας. Επιτρέψτε μου να πω ότι ήταν άλλο το πνεύμα της ερώτησής μου. Εχω την εντύπωση ότι για να απαντήσετε τόσο "επιθετικά", προφανώς θεωρήσατε ότι και εγώ είχα κάποιο επιθετικό/μαχητικό ύφος ή πρόθεση. Ξαναδιάβασα μάλιστα την ανάρτησή μου για να δω μήπως αποπνέει κάποια επιθετικότητα ή δηκτικότητα. Ο στόχος μου ήταν απλά να θέσω ένα ερώτημα, για τον απλό λόγο ότι είχα ειλικρινά μια απορία. Δεν υπονοώ κάτι, απλά ρωτώ. Τα βιβλία σας τα συγκεκριμένα που αναφέρετε («Η δημοκρατία ως ελευθερία» , «το ελληνικό κοσμοσύστημα» , το «πολίτης και πόλις») δεν τα έχω αγοράσει δυστυχώς (ακόμη), αλλά έχω υπόψη άλλα σας πολλά όπως έγραφα και σε παλιότερο σχόλιο (βλ.http://contogeorgis.blogspot.gr/2015/06/27-2015.html) δηλαδή τα “Οικονομικά συστήματα και ελευθερία”, “Περί έθνους και ελληνικής συνέχειας”, “Οι ολιγάρχες”, “Κομματοκρατία και δυναστικό κράτος” , “12/2008” και “Η ελληνικη δημοκρατία του Ρήγα Βελεστινλή”. Το εν λόγω ξενόγλωσσο βιβλίο για το οποίο ρωτώ, δεν το έχω αγοράσει ακόμη, απλά είδα στα περιέχομενα ότι αναφέρεται σε διάφορες θεωρίες , τις περισσότερες εκ των οποίων αγνοώ και ήθελα ουσιαστικά να μάθω αν κάποιες από αυτές είναι όντως αξιόλογες κατά την γνώμη σας, αν ουσιαστικά αξίζει κάποιος να αγοράσει το βιβλίο και να το διαβάσει ή αν ανήκουν αυτές οι θεωρίες και ποιες, σε αυτό που αποκαλέσατε “αμεσοδημοκρατικά φληναφήματα” στο 3ο σχόλιο της ανάρτησής σας της 30ης Μαρτίου 2016 (http://contogeorgis.blogspot.gr/2016/03/18-2832016.html). Να μάθω λοιπόν απλά ήθελα. Χρησιμοποίησα δε την λέξη “μήπως” στο ερώτημά μου, (“μήπως έχετε υπόψιν...”), επειδή σαφώς δεν είναι υποχρεωτικό και δεν είναι και δυνατό να ξέρει κανείς τα πάντα, κάθε καλό ή κακό ή μέτριο βιβλίο που κυκλοφορεί. Επίσης δεν νομίζω ότι προκύπτει από κάπου ότι έχω κάποιες συγκεκριμένες απόψεις και μάλιστα “μοναρχο/ολιγαρχικές” ή ότι έχω κάποιους συντρόφους. Αν τέλος πάντων δίνει η ανάρτησή μου τέτοια εντύπωση πρόκειται περί λάθους εντύπωσης.
    Εχω λοιπόν την εντύπωση ότι με παρεξηγήσατε και τολμώ να πω ότι δεν είναι η πρώτη φορά (το λέω με δόση χιούμορ) (βλ. http://contogeorgis.blogspot.gr/2015/09/vmediagr-1792015.html). (υπογράφω ως ΙΝΤ στο τέλος της κάθε ανάρτησής μου, είτε το όνομα blogger είναι dmpa12p, είτε mcbt10p4a, είτε πια council democracy). Πάντως αν κατάλαβα καλά από το προηγούμενο σχόλιο σας, απορρίπτετε τις εν λόγω θεωρίες (τις οποίες αγνοώ όπως είπα πολύ περισσότερο από το δικό σας έργο , διότι δυστυχώς δεν τα προλαβαίνουμε όλα και το αντίκειμενό μου το επιστημονικό δεν είναι η πολιτική επιστήμη). Αυτά και συγγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου.
    ΙΝΤ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λυπάμαι για την τροπή του διαλόγου αλλά εάν ξαναδείτε το πνεύμα του ερωτήματός σας θα διαπιστώσετε ότι δικαίως παρασύρθηκα στην απάντησή μου. Θέλω όμως να σας πω ότι πολύς κόσμος στην αγωνία του να σκεφθεί τι μπορεί να γίνει με την κατάσταση στη χώρα πέφτει στην παγίδα της νεοτερικής άγνοιας που συνδυάζει επίσης την ιδεολογία και την προπαγάνδα που συμπυκνώνει η λεγόμενη "αμεσοδημοκρατία". Δεν αναλογίζονται ότι με την υιοθέτηση του όρου και του περιεχομένου του νομιμοποιούν το παρόν καθεστώς ως δημοκρατικό και συγχρόνως απαξιώνουν την έννοια της αντιπροσώπευσης και της δημοκρατίας. Συγχρόνως διακρίνονται από ένα επιθετικό θράσος προς όποιον επιχειρεί να εξηγήσει τα πράγματα. Και επειδή δεν γνωρίζουν άλλον στη διεθνή βιβλιογραφία να διαφοροποιείται σε αυτή την γνωσιολογική ασχήμια, θεωρούν ότι οφείλουν να με ψέξουν ή και να με κατηγορήσουν επειδή δεν συναντούν το επιχείρημά μου σε κάποιον ξένο (ρωτούν σε πρώτη ευκαιρία: εφαρμόζονται ή τα υποστηρίζει κάποιος άλλος ξένος αυτά;) ή δεν προσχωρώ στις καταστροφικές ως προς τις επιπτώσεις ανοησίες τους. Ποιο είναι το ζήτημα. Ότι οι νεοέλληνες έκαψαν να αναγνωρίζουν στον εαυτό τους το δικαίωμα να σκέφτεται δημιουργικά/πρωτότυπα. Επειδή οι ίδιοι έχουν πεισθεί ότι οφείλουν απλώς να μηρυκάζουν ότι θα γράψουν κάποιοι ξένοι αγράμματοι και ιδεολογικά έγκλειστοι στο μαυσωλείο του διαφωτισμού, δεν επιτρέπουν σε κανένα να "αποτολμήσει" το αντίθετο. Το ακόμη χειρότερο είναι ότι συνήθως δεν διαβάζουν, αρκούνται σε ότι πιάσει το αυτί τους ή ότι φαντασιωθούν. Αλλά και όταν διαβάζουν αρκούνται σε ότι συμφωνούν. Συγκρατείστε λοιπόν ότι η αντίδρασή μου δεν ήταν προσωπική, είχε απλώς παιδευτικό χαρακτήρα. Όσο και εάν δεν δικαιούμαι να παίζω αυτόν τον ρόλο αισθάνομαι προσβεβλημένος από το γεγονός ότι οι νεοέλληνες δηλώνουν υπερήφανοι που έλαβαν διαζύγιο από τη γνώση ή ότι, έστω, είναι ενημερωμένοι ως παραρτηματικά προσανάματα. Συγκρατείστε επίσης ότι όλα όσα έργα γνωρίζω που αναφέρονται στην τυπολογία των πολιτειών -ελληνικά και ξένα- δεν περιέχουν γνωσιολογία. Απλώς αναμασούν τα ιδεολογήματα περί άμεσης και έμμεσης δημοκρατίας και τα συναφή. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτή είναι η αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή