Κυριακή 14 Ιουνίου 2020

Γ. Κοντογιώργης, Σχετικά με την επέτειο των δύο αιώνων από την ελληνική επανάσταση


Τον 3ο τόμο του ελληνικού κοσμοσυστήματος, που μόλις κυκλοφόρησε, θα ακολουθήσουν ο 4ος και 5ος μέσα στο καλοκαίρι. Όλοι μαζί επαναφέρουν το Βυζάντιο στην ελληνική ανθρωποκεντρική του μήτρα και αποδεικνύουν ότι αυτό προκάλεσε την επανεγγραφή της Ευρώπης στην ιστορία και τη μετάβαση στη νεοτερικότητα.
Επίσης είμαι στην ευχάριστη θέση να αναγγείλω ότι προ εβδομάδος παρέδωσα στην Εκδότριά μου (Εκδόσεις Ποιότητα) το νέο μου έργο, που έχει ως αντικείμενο την αποτίμηση των δύο αιώνων από τη μεγάλη επανάσταση. Πρόκειται για μια αποτίμηση υπό το πρίσμα των πεπραγμένων του έθνους, επιλογή που μας φέρνει αντιμέτωπους με τους θεράποντες της καθεστωτικής νομενκλατούρας, οι οποίοι, με πρόσχημα την Επέτειο, επιχειρούν την ιστόρηση του ελληνισμού διά των πεπραγμένων του κράτους. Ο αναγνώστης θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει ότι το διακύβευμα είναι κεφαλαιώδες.
Τέλος, αναγγέλλω ότι εντός του 2021 θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά το έργο μου Ιστορία του Ελληνισμού (Histoire de la Grèce) από την απώτατη αρχαιότητα μέχρι σήμερα, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1993.Παρέλκει να επισημάνω ότι μια σφαιρική αποτίμηση του νεότερου ελληνισμού και η επίγνωση του τι έφταιξε ώστε από τον οικουμενικό και εν συνεχεία τον μείζονα ελληνισμό να  φθάσουμε στην ελάσσονα ελλαδική κοινωνία η οποία απειλείται με αφανισμό προαπαιτεί εντρύφηση σε άλλα έργα μου. Ενδεικτικά αναφέρω: «Η ελληνική δημοκρατία του Ρήγα», «Περί έθνους και ελληνικής συνέχειας», «Έθνος και εκσυγχρονιστική νεοτερικότητα», «Τα ελληνικά κοινά της περιόδου της τουρκοκρατίας», «Η ελληνική λαϊκή ιδεολογία. Η κοινωνική σκέψη του Δημοτικού τραγουδιού» ή ακόμη και έργα μου που αφορούν σε πολιτικές παρεμβάσεις στα ελληνικά δρώμενα όπως «Κομματοκρατία και δυναστικό κράτος», «Οι Ολιγάρχες», «Η Συριζαία Αριστερά» κλπ ή σε πλήθος σχετικών άρθρων, σχετικά άρθρα (βλ. στο ιστολόγιό μου: http://contogeorgis.blogspot.com/).   

2 σχόλια:

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΤΡΑ είπε...

κύριε Κοντογιώργη
1. Επειδή αναζητώντας στο διαδίκτυο «απελευθέρωση της Τρίπολης» μου εμφανίζονται πολλά αποτελέσματα που αναφέρονται «άλωση της Τρίπολης» ακόμα και στις εκδηλώσεις του δήμου Τριπόλεως χρησιμοποιείται ο απαράδεκτος όρος άλωση
2. ΙΔΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ
Στις 23 Σεπτεμβρίου 1821 ο αντίκτυπος που προκλήθηκε, όσον αφορά
η απελευθέρωση της Τρίπολης εμψύχωσε τους επαναστατημένους Έλληνες ωστόσο
η Άλωση της Τρίπολης θορύβησε την Υψηλή Πύλη.
Θα ήθελα να καταθέσω έναν προβληματισμό που φυσικά δεν τον έχω διατυπώσει μόνο εγώ:
ας διαφωνήσουμε με αυτούς που σήμερα μας επιβάλουν να χρησιμοποιούμε τον όρο άλωση για την Τρίπολη
Αυτό θα είναι είναι μια ακόμη διαφωνία μας με την απαράδεκτη Επιτροπή για τον γιορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821

George Contogeorgis είπε...

Η έννοια "άλωση" είναι ουδέτερος όρος δεν προσδιορίζει το διακύβευμα. Η ακριβής διατύπωση επομένως για την περίπτωση της Τρίπολης είναι "απελευθέρωση"...