Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

Γ. Κοντογιώργης: Χαοτική απόσταση Κοινωνίας- Πολιτικού Συστήματος







Γ. Κοντογιώργης: Χαοτική
απόσταση Κοινωνίας- Πολιτικού Συστήματος
https://www.neakriti.gr/article/editors-blogs/giorgos-sahinis-blog/1529907/g-kodogiorgis-haotiki-apostasi-koinonias-politikou-sustimatos/

Στις 14/12/2018

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κε καθηγητά,
επιτρέψτε μου να παραθέσω μια πολύ πρόσφατη απόδειξη των θέσεών σας, που περιλαμβάνεται στην ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο κλείσιμο του 12ου Συνεδρίου της ΝΔ: (λεπτό 7.10 έως 7.46)
"...Η ΝΔ είναι ιστορικά συνδεδεμένη με τον Ευρωπαϊκό προσανατολισμό της Ελλάδος. Αυτόν που ΕΠΈΒΑΛΛΕ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής στα τέλη της 10ετίας του '70 πηγαίνοντας τότε ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΚΟΝΤΡΑ στις παρορμήσεις της ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ του Ελληνικού Λαού.Κι αυτοί που τον διαδέχτηκαν στην ηγεσία της ΝΔ υπηρέτησαν σταθερά και υπερασπίστηκαν με σθένος όταν χρειάστηκε αυτή τη θεμελιώδη αρχή. ΑΝΗΚΟΥΜΕ στην Ευρώπη....."

Το σχόλιό μου:
Αυτό θα πεί ΣΕΒΑΣΜΟΣ στην λαϊκή βούληση, αυτός είναι ο ηγέτης που φροντίζει το "ποίμνιό του", ακόμα κι αν εκείνο θέλει να "καταστραφεί"...

Και χωρίς να ερυθριάζουν μας το πετάνε και στα μούτρα θριαμβολογώντας: "δεν πα να θέλετε, ρε, θα γίνει αυτό που εμείς υπηρετούμε"!!!

Και το νοήμον κομματικό κοινό χειροκροτεί θερμά....

ο σχετικός σύνδεσμος εδώ:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=2NGow7bPRkU

Παναγιώτης Πέττας
Αγία Παρασκευή

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρον το σχόλιό σας κύριες Πέττα, αλλά -αν και στον πυρήνα του είναι σωστό ως επισήμανση για την σχέση κοινωνίας και πολιτικής- θα διαφωνήσω αν μου επιτρέπεται η αυθαίρετη παρέμβαση, μια και ξέρω ότι το σχόλιό σας απευθύνεται αλλού.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένας μείζονος σημασίας στρατηγικός χώρος για την Ελλάδα και ενδεχομένως και τον ελληνισμό ευρύτερα.

Το ζητούμενο είναι "πως" βρισκόμαστε μέσα στην ΕΕ.
Ως "συμπολιτεία" ως σύνολο αυτόνομων κρατών με κοινούς σκοπούς αλλά σεβαστή την εθνική ταυτότητα; (και εδώ μάλλον είχε δίκιο ο Σαμαράς στην αντίστοιχη δική του ομιλία), ή όπως σήμερα, ήτοι ως παρίες και προσαρτηματικά εξαρτήματα μιας "πολιτικής" που αναγάγει τα πάντα στους "ξένους";

Μην ξεχνάμε, ότι η σημερινή "παρέα" της συριζαίας αριστεράς εξήγαγε την πιο κραιπαλώδη αντίληψη περί ΕΕ τάχα επαναστατική, και αποδείχθηκε ό, τι πιο συστημικό αποδυναμώνοντας μάλιστα την θέση της χώρας.

Η τραγωδία είναι πως ούτε καν η εναλλαγή στην εξουσία του συγκαιρινού μας προ-αντιπροσωπευτικού πολιτικού συστήματος ισχύει πια όπως το προηγούμενο διάστημα.
Οι πολιτικές είναι εντελώς όμοιες και οι εντολοδόχοι πολιτικοί έχουν τις αγορές να ορίζουν το περιεχόμενο των πολιτικών τους.

Εν τέλει, η επισήμανσή σας είναι εύστοχη, αλλά -κατά την περιορισμένη κρίση μου, δεν παρίσταμαι ως γνώστης- άτυχο μάλλον το παράδειγμα.

Το πρόβλημα μάλλον δεν εντοπίζεται στο γεγονός ότι μπήκαμε στην τότε ΕΟΚ, μετέπειτα ΕΕ, αλλά στο ότι δεν αξιοποιήσαμε την θέση μας έχοντας μάλιστα ισχυρά "πολεμοφόδια" (γεωστρατηγική θέση, πολιτισμικές καταβολές, ανθρώπινο δυναμικό, ανθρωπιστικές επιστήμες ως ισχυρό οπλοστάσιο από συστάσεως του ελληνικού κόσμου, παραγωγικές δυνατότητες, κ.ό.κ) για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών και να απογειωθεί η ελληνική κοινωνία, οικονομία η ελληνική ζωή εν τέλει.

Συμπερασματικά, και στο μέτρο που κατανοώ στοιχειωδώς το εξόχως εμπεριστατωμένο έργο του κυρίου Κοντογιώργη για το ελληνικό κοσμοσύστημα, αν η κοινωνία ήταν συγκροτημένη σε δήμο -όπως μας έχει διδάξει ο ελληνικός κόσμος ήδη από την εποχή του Σόλωνα έως τις παρυφές του 19ου αιώνα μΧ- και ήταν ενημερωμένη για το φάκελο των επικαίρων θεμάτων είναι βέβαιο ότι θα λάμβανε τις καλύτερες αποφάσεις αφού θα ήταν το απόσταγμα της συλλογικής σοφίας.
Για παράδειγμα, όταν ο ολιγαρχικός εγκλεισμός, η διαμεσολαβημένη εν λευκώ λογική των τελάληδων της κομματικής ιδιοποίησης "απευθύνει" ένα ερώτημα τύπου "ΝΑΙ-ΟΧΙ" (βλ. δημοψήφισμα Τσίπρα 2015) το σίγουρο είναι πως το αποτέλεσμα θα είναι ένα φιάσκο ολκής, αφού θα χειραγωγείται από τις νομενκλατούρες.

Εκ προοιμίου ζητώ συγνώμη αν αντιλαμβάνομαι εσφαλμένα την πραγματικότητα αυτή.

Με εκτίμηση

Γιώργος Π.

Ανώνυμος είπε...

Κε Γιώργο Π.,
Θεωρώ εσφαλμένη εξ αρχής την τοποθέτησή σας σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο σε ότι αφορά τις Εθνικές Στρατηγικές Επιλογές.("μπήκαμε", "αξιοποιήσαμε", "ανταποκριθούμε"....)

Απλά αναρωτηθείτε:
Πότε ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ και με ποιό τρόπο να "ανήκουμε" στην ΕΕ;;
Πότε και με ποιό τρόπο ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ να αντικαταστήσουμε το Εθνικό μας νόμισμα;;
Πότε και με ποιό τρόπο ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ να αγοράσουμε οπλικά συστήματα στα πλαίσια της "Αγοράς του Αιώνα" χρεώνοντας τις επόμενες γενιές με χρέη για ΑΧΡΗΣΤΟ πολεμικό υλικό;;
Πότε και με ποιό τρόπο ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ να διεξάγουμε Ολυμπιακούς "Αγώνες" ειδικά ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ που αυτοί προετοιμάστηκαν, διεξήχθησαν και τελικά εκμεταλλεύτηκαν;;
(Παρεθετικά αναφέρω αυτό που ίσως ακούσατε, ότι η Χαλυβουργική της οικογένειας Αγγελοπούλου έκλεισε!!! Μάλλον οι Ολυμπιακοί ήταν ζημιογόνοι για τον Όμιλο....)

Τίποτε από όλα αυτά δεν το ΚΑΝΑΜΕ ΕΜΕΙΣ, Κε Γιώργο, εμείς κάναμε αυτό, ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ, που από βρεφική ηλικία διδασκόμαστε, να ΑΝΑΘΕΤΟΥΜΕ δηλαδή ΕΝ ΛΕΥΚΩ τις τύχες μας σε τρίτους...

Αυτό που ο "Εθνάρχης" είπε (ΚΑΙ ΕΠΕΒΑΛΛΕ, βεβαίως)στο ποίμνιό του ήταν ωστόσο ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΚΡΙΒΕΣ και πέρα για πέρα αληθές: "ΑΝΗΚΟΜΕΝ εις την Δύσιν" σας θυμίζω ότι είπε!

Σωστότατο, και ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΟ, εμείς δεν καταλάβαμε, επειδή δεν γνωρίζουμε την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.

ΑΝΗΚΟΜΕΝ, είπε Κε Γιώργο... Ξέρετε τι σημαίνει "Ανήκομεν";
Όπως σε εσάς ΑΝΗΚΟΥΝ τα ρούχα που φοράτε ή τα προσωπικά σας αντικείμενα και μπορείτε, εφ' όσον σας ΑΝΗΚΟΥΝ να τα ΠΕΤΑΞΕΤΕ, να τα ΚΑΨΕΤΕ, να τα ΧΑΡΙΣΕΤΕ, με όποιον τρόπο ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ!!!

Εμείς τώρα αν καταλάβαμε άλλα πράγματα με το "Ανήκομεν", ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΜΕ!!!

Για την πάράθεσή μου, που χαρακτηρίζετε ως "ατυχές παράδειγμα", ίσως δεν έγινε καθαρό ότι αναφέρομαι στην ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ τόσο του "Εθνάρχη" όσο και του Προέδρου της ΝΔ έναντι του "ποιμνίου" τους.

Ο μεν πρώτος ΑΔΙΑΦΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΏΜΗ και ΕΠΕΒΑΛΛΕ κατευθύνσεις και επιλογές που το Έθνος ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ή τουλάχιστον δεν γνώριζε περί τίνος ακριβώς επρόκειτο.

Ο δε τωρινός Πρόεδρος ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ επί του "ποιμνίου" πετώντας του ΑΝΑΙΔΩΣ και ΑΝΕΡΥΘΡΙΑΣΤΑ κατά πρόσωπο ότι "Και εμείς την ίδια τακτική επικυριαρχίας θα ασκούμε επάνω σας, είτε σας αρέσει είτε όχι".

Αυτές οι συμπεριφορές Κε Γιώργο, σε άλλες, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ περιόδους της Ιστορίας χαρακτηριζόντουσαν ως ΥΒΡΕΙΣ και επιβαλλόταν από τον Δήμο η αντίστοιχη ΤΙΜΩΡΙΑ, με τον Αριστοτελικό προσδιορισμό του όρου!!

Αυτά όμως είναι μάλλον "ψιλά γράμματα" και οπωσδήποτε ΑΝΕΥ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΟΣ για το συναγελαζόμενο ποίμνιο του Βαυαρικού προτεκτοράτου...

Παναγιώτης Πέττας
Αγία Παρασκευή

Ανώνυμος είπε...

Δεν αναφέρομαι κύριε Πέττα στο περιεχόμενο καθαυτό της σχέσης κοινωνίας-πολιτικής που όντως είναι ταυτισμένο με τις επιλογές της βαυαροκρατίας από το 1832 και έπειτα, απλώς τοποθετούμαι ως προς την σκοπιμότητα της ένταξής μας στην ΕΕ και τις προοπτικές αυτής πέραν των στατικών εκτιμήσεων και τοποθετήσεων που προέβαλαν κάθε φορά οι "χαλασοχώρηδες" της εποχής μας (όπως στο πρόσφατο ολιγαρχικό και καθόλα εκδουλευτικό δημοψήφισμα Τσίπρα).

Για τα περαιτέρω παραπέμπω ξανά στο σχόλιό μου όπου ίσως αν διαβάσετε με περισσότερη υπομονή να βρούμε κοινούς τόπους.

Καλή σας ημέρα.

Γιώργος Π.

Ανώνυμος είπε...

Υ.Γ.
Αντισυμβατικός δεν είναι ο Μακρόν (κάθε άλλο) αλλά οι σπασμωδικές -σε πρώτη φάση- αντιδράσεις των κοινωνιών έναντι των διαφόρων επιλογών τύπου Μακρόν, Μέρκελ κ.ό.κ..