Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Γ. Κοντογιώργης -"Πρώτη φορά Αριστερά" 18.5.2015




Γ. Κοντογιώργης - 18.5.2015

Lo Mak

Ο καθηγητής πολιτικής επιστήμης και πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργος Κοντογιώργης απαντά στα ερωτήματα της εκπομπής του Kontra Channel "Kontra 24" της 18.5.2015 και στον Αιμίλιο Λιάτσο.
 
"Πρώτη φορά Αριστερά", πρώτη φορά τόσος ανατρεπτικός  ριζοσπαστισμός…. με πρόσημο τη δημοκρατία και την πρόοδο.
"….όλες οι εξουσίες [εφεξής] ασκούνται από το λαό"….
"…. [γιατί] δημοκρατία είναι τα κόμματα…."
"….[και] τις πολιτικές ευθύνες τις απονέμει ο λαός στις εκλογές…."
"… [ενώ] η εξεταστική για το μνημόνιο θα γίνει για να μάθει ο κόσμος πώς μπήκε σε αυτό η Ελλάδα…. δεν … υπάρχει θέμα ποινικών ευθυνών. … Ούτε περνούν από το μυαλό [μας] ποινικές ευθύνες ….»
"….[και προφανώς] δεν θα κερδίσει κανείς εάν οι φάκελοι [της διαφθοράς] βγουν στη δημοσιότητα. Η μόνη που θα βγει κερδισμένη θα είναι η Χρυσή Αυγή….[γι'αυτό] δεν θα ξανανοίξει αυτός ο κύκλος…".
Ιδού το θαύμα: Πρώτη φορά τόση "προσήλωση" στη βούληση της κοινωνίας των πολιτών, τόσος σεβασμός στο κοινό αίσθημα που .... "εμάς" εκφράζει!... Αυτό θα πει σεβασμός στη "δημοκρατία": το "πνεύμα" και το "σώμα" του 4% να κυβερνάει απολύτως... Οποίος σεβασμός στις έννοιες!...Ο καθένας κι ένας Αριστοτέλης!....
"Καλά εσύ [Χρόνη Μίσσιο, έφυγες] νωρίς…." και δεν πρόλαβες να δεις τι σημαίνει [άρχουσα] Αριστερά… Όμως, κι από εκεί που είσαι "Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάμε;…". Έτσι κι αλλιώς "θα σε ταράξουμε στη νομιμότητα, [στη δημοκρατία και στην πρόοδο..]", δεν τη γλυτώνεις…..

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

Γιώργος Κοντογιώργης: Ο ελληνισμός, ο χριστιανισμός, η οικουμένη και ο νεότερος κόσμος (Mέρος Δεύτερο)

http://blogs.antifono.gr/istologia/preloudio_skepsis/32-%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%82-%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82,-%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82,-%CE%B7-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%BD%CE%B5%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-m%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF

Του Γιώργου Κοντογιώργη*
  1. Τι είναι τελικά η οικουμένη; Είναι η φάση στην οποία θα περάσει το ανθρωποκεντρικό κοσμοσύστημα όταν ολοκληρώσει την εξελικτική του διαδρομή εντός του κράτους και δημιουργηθούν οι συνθήκες για την υπέρβασή του. Αυτό σημαίνει ότι, όπως στον ελληνικό κόσμο, έτσι και στη νεότερη εποχή, η εξέλιξη προς την ωριμότητα, προς την ολοκλήρωση του ανθρωποκεντρικού γίγνεσθαι, θα οδηγήσει σε βάθος χρόνου στην δημοκρατία εντός του κρατοκεντρισμού και, περαιτέρω, στην οικουμένη. Οι ελληνιστικοί και οι ρωμαϊκοί χρόνοι, με κορυφαίο το Βυζάντιο, εγγράφονται στην οικουμενική φάση του ελληνικού ή ανθρωποκεντρικού κοσμοσυστήματος.
Η οικουμένη είναι μια διπλής ανάγνωσης έννοια: ορίζει αφενός τον κόσμο στο σύνολό του και αφετέρου τον ανθρωποκεντρικό κόσμο στο μετα-κρατοκεντρικό του στάδιο. Σήμερα μας είναι παντελώς άγνωστη η δεύτερη εκδοχή της.

Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

Γ. Κοντογιώργης, Ο πολιτισμός στην κρίση

Γιώργος Κοντογιώργης

O Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης και πρώην πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, Γιώργος Κοντογιώργης, συνομιλεί με το διευθυντή του Ιδρύματος Θεοχαράκη, Φώτη Παπαθανασίου, για την πολιτική, τον πολιτισμό, τα αιώνια λάθη των Ελλήνων, τον ρόλο των διανοουμένων, την κρίση και τις ελπίδες που τυχόν επιφυλάσσει ένα αβέβαιο μέλλον, στις 17.5.2015, στην εκπομπή "Δημόσια και ιδιωτικά" του ρ/σ Αθήνα 9.84 FM και στη δημοσιογράφο Όλγα Μπατή.

Γεώργιος Κοντογιώργης, Γνώση και Πολιτισμός. Η διαλεκτική της προόδου και της οπισθοδρόμησης




Γεώργιος Κοντογιώργης, Γνώση και Πολιτισμός. Η διαλεκτική της προόδου και της οπισθοδρόμησης
Fryktories Net
Διάλεξη στις 25/5/2015
Στο Διεθνές Συνέδριο "Η Οδύσσεια της γνώσης", στην Τεχνόπολη των Αθηνών (25.4.2015).
Γεώργιος Κοντογιώργης, Γνώση και Πολιτισμός. Η διαλεκτική της προόδου και της οπισθοδρόμησης.

Παρασκευή, 15 Μαΐου 2015

"Πού τοποθετείστε κύριε Κοντογιώργη στο πολιτικό φάσμα 'Δεξιά -Αριστερά';".... "Δεν τοποθετούμαι, κύριοι, στο παρελθόν, διδάσκω την πρόοδο, ανήκω στο μέλλον"




https://ci6.googleusercontent.com/proxy/sLufs7TPwKbyUX9q9So9x8LL3Nx5u83gAEUoyjpjNrH1g3r-En0g_ew3NrDC6wyLt2BxR3ttR3rUrFYGoMIudQGjhFfbfIMk=s0-d-e1-ft#https://i.ytimg.com/i/N6qoMyGfm_tslCfowCIMbA/1.jpg



Συνέντευξη του καθηγητή πολιτικής επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Κοντογιώργη, στις 14.5.2015 στην εκπομπή του SBC Business Channel “Πολιτικοί & Οικονομία” και στο δημοσιογράφο Βασίλη Ταλαμάγκα. 

"Πού τοποθετείστε κύριε Κοντογιώργη στο πολιτικό φάσμα 'Δεξιά -Αριστερά';".... "Δεν τοποθετούμαι, κύριοι, στο παρελθόν, διδάσκω την πρόοδο, ανήκω στο μέλλον". Ολόκληρο το πολιτικό φάσμα, από τον φιλελευθερισμό έως τον σοσιαλισμό, από τη Δεξιά έως την Αριστερά, αποτελεί υποπροϊόν της μετάβασης από τη δεσποτεία στον ανθρωποκεντρισμό, που ιδεολογικά και πολιτικά δομήθηκε τον 18ο βασικά αιώνα. Οι ιδεολογίες αυτές, το αξιακό και θεσμικό τους πρόταγμα, έχει προ πολλού ξεπερασθεί, έχει περιέλθει στο οστεοφυλάκιο της ιστορίας. Και αυτό διότι ο κόσμος σήμερα, έχει ολοκληρώσει την φάση της μετάβασης αυτής και έχει εισέλθει σε μια νέα περίοδο, η οποία για να λειτουργήσει ισόρροπα υπέρ και της κοινωνίας, οφείλει να δημιουργήσει ένα νέο αξιακό, θεσμικό και, γενικότερα, πραγματολογικό περιβάλλον, που θα μεταβάλει τον πολίτη, από ιδιώτη, σε εταίρο του οικονομικού και, ιδίως, του πολιτικού συστήματος. Η εμμονή, επομένως, στις αξίες και στο σύστημα του Διαφωτισμού, ουσιαστικά στις προτεραιότητες του 18ου αιώνα, δεν αποτελεί απλώς συντηρητική επιλογή. Είναι βαθιά αντιδραστική. Διότι δεν επιδιώκει την έστω συγκράτηση της εξέλιξης σε ένα πλαίσιο που θα διατηρεί το ουσιώδες των προνομίων των οικονομικών και πολιτικών ελίτ. Θέλει να κρατήσει την κοινωνία εγκιβωτισμένη στις αξίες και τους θεσμούς ενός σκοτεινού παρελθόντος, μιας απολυταρχίας, που μεθαρμοσμένη σήμερα σε εκλόγιμη μοναρχία με αυστηρή ολιγαρχική θεμελίωση, προκειμένου να διευρύνουν το πεδίο των προνομίων τους στη νομή του δημοσίου αγαθού και να μετακυλύουν σ'αυτήν τα βάρη, με ορίζοντα την εξαθλίωση. Γι αυτό και υποστηρίζω, μετά λόγου γνώσεως, ότι η πρόοδος τον 21ο αιώνα συνδέεται με μια επανάσταση στο πεδίο των εννοιών και, περαιτέρω, με την αντιπροσωπευτική μεθάρμοση της πολιτείας, έτσι ώστε το μεν πολιτικό σύστημα να αποσπασθεί, τουλάχιστον εν μέρει, από το κράτος και να αποδοθεί στον φυσικό του ιδιοκτήτη, την κοινωνία των πολιτών, η δε τελευταία να χειραφετηθεί και να γίνει η ίδια συντελεστής της πολιτικής διαδικασίας. Μόνο με την μετάβαση στην αντιπροσωπευτική πολιτεία, η κοινωνία των πολιτών θα γίνει εντολέας -από κατηχούμενο υποζύγιο που την θέλουν οι διακινητές του συστήματος του Διαφωτισμού-, θα εισαγάγει δηλαδή την βούλησή της και, συνακόλουθα, το συμφέρον της, στους σκοπούς της πολιτικής. Για να γίνει κατανοητό το ανθρωποκεντρικό αβαθές της εποχής της νεοτερικότητας και, στο πλαίσιο αυτό, η αντιδραστική περιχαράκωση του συνόλου του πολιτικού φάσματος σήμερα, αρκεί να αναλογισθούμε ότι η σήμανση της προόδου στο μέλλον του 21ου αιώνα, έχει το αντίστοιχό της στη μετάβαση στην σολώνεια εποχή του ελληνικού ιστορικού παραδείγματος. Όταν ο μεγάλος αυτός πολιτικός εγκατέστησε την κοινωνία των πολιτών στην πολιτεία ως εντολέα, για να αντισταθμίσει την δύναμη της ολιγαρχίας της (νομισματικής) οικονομίας στα πολιτικά πράγματα της εποχής.